فناوری اطلاعات

October 13, 2023
17:39 جمعه، 21ام مهرماه 1402
کد خبر: 150404

هوش مصنوعی پیشرفته گوگل Bard به صورت رایگان به همه گوشی های اندرویدی اضافه می‌شود

مراسم Made By Google امسال تنها به معرفی ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 و گوشی‌های سری پیکسل 8 اختصاص نداشت. در واقع یکی از مهمترین اخبار خروجی این مراسم آن بود که گوگل قصد دارد چت بات هوش مصنوعی Bard را یک مرحله جلوتر آورده و آن را با دستیار Google Assistant خود ادغام کند. اقدامی که می‌تواند تحولی در استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های اندرویدی تلقی شود.
 
 
بنابر گزارش Google Blog و به نقل از Wired، گوگل هدف بسیار بزرگی را در دنیای هوش مصنوعی محصولات خود دنبال می‌کند که با تجمیع هوش مصنوعی بارد در دستیار گوگل داخل گوشی‌های اندرویدی، قدمی بسیار بزرگ را رو به جلو برداشته است.
 
 
 
این چت بات جدید که شاید بتوانیم نام Assistant with Bard را روی آن بگذاریم در واقع خروجی تجمیع هوش مصنوعی Bard گوگل است که اکنون در وبسایت رسمی شرکت قابل دسترسی توسط همگان بوده ولی گوگل می‌خواهد آن را به درون هر گوشی اندرویدی آورده و با دستیار صوتی Google Assistant خود یکپارچه کند.
 
Assistant with Bard به برنامه های Google دسترسی داشته و می تواند از آنها برای انجام وظایف و دستورات مورد نظر کاربر استفاده کند. به عنوان مثال جالب از کاربرد بارد می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم: بارد می‌تواند به Gmail شما دسترسی پیدا کند، ایمیلی را در مورد رویدادی که در ساعات آتی امروز اتفاق خواهد افتاد را بررسی کرده، بخواند و در مورد نحوه رسیدن به آن، برنامه‌ریزی کنید. بارد در اسیستنت همچنین می‌تواند با استفاده از Google Maps جهت یافتن آدرس برای رسیدن به وعده قراری که در آن رویداد عنوان شده نیز استفاده نموده ساده‌ترین و سریعترین مسیر را برای شما ترسیم کند.
 
مشابه Google Assistant، اسیستنت با بارد می‌تواند پیام هایی را برای شما تایپ کند. در واقع، این دستیار جدید حالا می‌تواند بسیاری از کارهای گوشی هوشمند شما را به نحوی بسیار ساده و با فرامینی که آنها هم ساده‌تر خواهند شد، انجام دهد، اطلاعات لازم را از برنامه های مختلف استخراج نموده و به معنای واقعی منشی شما داخل گوشی هوشمندتان باشد. دستیار با بارد حتی می‌تواند پست‌های رسانه های اجتماعی شما را بر اساس عکس یا دستوری که با آن به اشتراک می‌گذارید بنویسد.
 
Bard، علاوه بر تولید محتوا، قابلیت های دیگری نیز دارد. برای مثال، Bard می‌تواند به کاربران در یادگیری زبان های خارجی کمک کند. کافی است کاربر دستور «Hey Google, teach me a language with Bard» را بگوید و سپس زبان مورد نظر خود را انتخاب کند. Bard با تولید جملات ساده و آموزنده در زبان انتخاب شده و ترجمه آن به زبان فارسی، کاربر را در یادگیری آن زبان راهنمایی می‌کند. Bard همچنین می‌تواند به عنوان یک همراه صمیمی و دوستانه برای کاربران عمل کند. بارد قابلیت شناسایی حالات روحی و علاقه مندی های کاربران را دارد و با تولید گفتگو های جالب و خلاقانه، سعی می‌کند با آن‌ها ارتباط برقرار کند و آن‌ها را سرگرم کند.
 
زمان عرضه و کاربران دریافت کننده Assistant with Bard
در حال حاضر Google قصد دارد Assistant with Bard را فقط به دسته کاربران داوطلب آزمایش کننده منتخب خود ارائه نموده اما بعید نیست این غول دنیای فناوری در چند ماه آینده در دسترس بودن دستیار با بارد را به عنوان یک تجربه قابل انتخاب توسط کاربران در سراسر دنیا گسترش دهد.
 
مضاف بر این صاحبان گوشی‌های جدید سری پیکسل 8 می‌توانند از روز خرید دستگاه خود، دستیار مجازی جدید با هوش مصنوعی را در اختیار داشته باشند. برای فعال کردن Bard، کافی است کاربران دستور «Hey Google, let’s Bard» را بگویند و سپس نوع و موضوع محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنند. Bard با استفاده از الگوریتم های پیچیده و داده های عظیم، قادر است به صورت آنلاین و در عرض چند ثانیه، محتوای مناسب را تولید و نمایش دهد.
 
گوگل اعلام کرده است که Bard یکی از پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه های هوش مصنوعی است که تاکنون انجام داده است. این شرکت همچنین در مراسم Made By Google اعلام کرد که Bard با استفاده از روش های یادگیری عمیق (Deep Learning) و شبکه های عصبی مصنوعی (Artificial Neural Networks)، قادر است به صورت مداوم خود را بهبود بخشد و محتوای جدید و خیره کننده تری را تولید کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.