سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 14, 2023
10:28 شنبه، 22ام مهرماه 1402
کد خبر: 150453

بنچمارک جدید Exynos 2400 فاش شد؛ سامسونگ خاطرات تلخ را به فراموشی می‌سپارد؟

بنچمارک منتسب‌به Exynos 2400 در گوشی گلکسی S24 پلاس نشان می‌دهد که این پردازنده با Snapdragon 8 Gen 3 قابل قیاس است.
 
 
انتظارات از گلکسی S24 سامسونگ زیاد است، چون کره‌ای‌ها روی دستگاهی کار می‌کنند که قرار است جدی‌ترین رقیب آیفون ۱۵ باشد. درحالی‌که گلکسی S23 صرفاً با پردازنده‌ی اسنپدراگون عرضه شد، افشاگران باور دارند که سامسونگ پردازنده‌های اگزینوس را در سری گلکسی S24 احیا می‌کند.
 
اگزینوس محبوبیت بسیار کمی در بین کاربران دارد. مدل‌هایی از گوشی سامسونگ که به پردازنده‌ی اگزینوس مجهزند، معمولاً داغ می‌کنند و با افت عملکرد مواجه می‌شوند.
 
بررسی‌های زومیت نیز بارها نشان داده است که اگزینوس عملکرد پایدار ندارد. دانستن این موضوع، بازگشت اگزینوس را نگران‌کننده می‌کند؛ خصوصاً با در نظر گرفتن این‌که قیمت گوشی سامسونگ مدل اگزینوس با قیمت گوشی مجهزبه اسنپدراگون تفاوتی ندارد.
 
 
 
بنچمارک‌ فاش‌شده از پردازنده‌ی پرچم‌دار اگزینوس ۲۴۰۰، طرفداران سامسونگ را امیدوار کرده است. یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) می‌گوید که پردازنده‌ی موردبحث در گوشی گلکسی S24 پلاس به امتیاز تک هسته‌ای ۲۰۶۷ و امتیاز چند هسته‌ای ۶۵۲۰ در گیک‌بنچ ۶ دست پیدا کرده است.
 
بر اساس بنچمارک‌های مقدماتی، پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 3 در گیک‌بنچ ۶ به امتیاز تک هسته‌ای ۲۲۳۴ و امتیاز چند هسته‌ای ۶۸۰۷ دست پیدا می‌کند. تفاوت Snapdragon 8 Gen 3 با Exynos 2400 در بخش تک هسته‌ای ۸٫۰۸ درصد و در بخش چند هسته‌ای تنها ۴٫۴۰ درصد است.
 
کارشناسان زومیت در روند بررسی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس شاهد ثبت امتیاز تک هسته‌‌ای ۲۹۶۰ و امتیاز چند هسته‌ای ۷۳۳۹ برای پردازنده‌ی A17 Pro بودند. اگر تغییر خاصی در Snapdragon 8 Gen 3 و Exynos 2400 اعمال نشود، این دو پردازنده در زمینه‌ی عملکرد واحد سی‌پی‌یو ضعیف‌تر از پردازنده‌ی سه نانومتری اپل خواهند بود.
 
کسب امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بالا توسط Exynos 2400 خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ است؛ اما فعلاً جزئیاتی درباره‌ی دما و ثبات عملکرد این پردازنده نمی‌دانیم. همچنین مشخص نیست که واحد گرافیک در تراشه‌ی جدید سامسونگ چه عملکردی خواهد داشت. شاید هزینه‌ی تولید و قیمت CPU اگزینوس ۲۴۰۰ روی قیمت گوشی‌های جدید سامسونگ اثر بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.