فناوری اطلاعات

October 15, 2023
14:35 یکشنبه، 23ام مهرماه 1402
کد خبر: 150543

تایید ادغام اکتیویژن در مایکروسافت در انگلیس

روز گذشته انگلیس به مایکروسافت اجازه داد قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد را تکمیل کند و برای انجام آن یک شرط تعیین کرد اما کمیسیون فدرال تجارت آمریکا همچنان مخالف آن است.
 
 
به گزارش رویترز، مایکروسافت قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری برای خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد منعقد کرد این ادغام در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی اعلام شد و بزرگترین قرارداد صنعت بازی های رایانه ای بود اما در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا با چالش هایی روبرو بود.
 
اکنون انگلیس قرارداد را تایید و مایکروسافت توافق کرده تا حقوق پخش برای بازی های اکتیویژن را بفروشد تا به این ترتیب نگرانی های رقبا را برطرف کند. به طور دقیق تر مایکروسافت و اکتیویژن به شرطی اجازه تکمیل قرارداد ادغام را یافتند که حقوق پخش بازی های رایانه ای اکتیویژن به شرکت یوبی سافت انترتینمنت فروخته شود.
 
تکمیل این قرارداد یک برد برای شرکت فناوری آمریکایی به حساب می آید که سعی دارد کاربران بیشتری را به کنسول های ایکس باکس و سرویس اشتراکی «گیم پس» بکشاند. در رده بندی درآمد شرکت های بازی رایانه ای، درآمد مایکروسافت پس از سونی (فروشنده کنسول های پلی استیشن) قرار دارد.
 
از سوی دیگر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کرد همچنان روی درخواست خود در مخالفت با تکمیل قرارداد ادغام دو شرکت پافشاری می کند اما توافق مایکروسافت با یوبی سافت را ارزیابی خواهد کرد.
 
ویکتوریا گرام سخنگوی این کمیسیون گفت: توافقنامه جدید مایکروسافت و اکتیویژن یک وجهه جدید از ادغام است که روی مشتریان آمریکایی تاثیر می گذارد و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به عنوان بخشی از یک فرایند سازمانی، آن را بررسی خواهد کرد. این سازمان همچنان معتقد است قرارداد مذکور تهدیدی برای رقابت به حساب می آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.