تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 17, 2023
8:01 سه شنبه، 25ام مهرماه 1402
کد خبر: 150610

شیائومی سیستم‌عامل HyperOS را معرفی کرد؛ رقیب اندروید یا پوسته سفارشی اندروید؟

بنیان‌گذار شیائومی می‌گوید گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت با سیستم‌عامل HyperOS عرضه می‌شوند.
در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی مهاجرت شیائومی به سیستم‌عامل اختصاصی شنیده بودیم تا این‌که در نهایت لی جون، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، بامداد امروز در پست جدیدی مهر تأیید بر شایعه‌ها زد.
 
بنیان‌گذار شیائومی در پست جدیدش نوشت: «امروز، لحظه‌ای تاریخی را رقم می‌زند. پس از سال‌ها کار دسته‌جمعی، سیستم‌عامل جدید ما یعنی HyperOS به‌صورت رسمی در سری شیائومی ۱۴ معرفی می‌شود.»
 
 
لی جون به جزئیات دقیق هایپر او اس اشاره نکرده است و نمی‌دانیم با سیستم‌عاملی کاملا جدید طرفیم یا شیائومی بار دیگر سراغ سفارشی‌سازی پوسته‌ای بر پایه‌ی اندروید رفته.
 
از قرار معلوم HyperOS در ابتدا فقط برای مدل‌های چینی شیائومی ۱۴ ارائه می‌شود. لی جون در پاسخ به سؤال یکی از کاربران ایکس درباره‌ی انتشار HyperOS برای گوشی‌های بین‌المللی، گفت: «با ما همراه باشید.»
 
شیائومی سال‌ها است که در گوشی‌هایش از رابط کاربری MIUI بر پایه‌ی اندروید استفاده می‌کند. رابط کاربری شیائومی محبوبیت زیادی در بین کاربران ندارد و اخیرا به‌دلیل نمایش تبلیغات، مورد انتقاد بوده است.
 
یکی از مدیران شیائومی رسما تأیید کرده است که HyperOS «به‌صورت تدریجی» جایگزین MIUI خواهد شد. HyperOS به تمامی دستگاه‌های این شرکت ازجمله گوشی شیائومی، تبلت شیائومی، ساعت هوشمند شیائومی و وسایل خانگی وارد می‌شود.
 
لی جون با انتشار پست جداگانه‌ای در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، نوشت: «در سال ۲۰۱۴، زمانی که کسب‌و‌کار اینترنت اشیاء شروع‌به شکل‌گرفتن کرد، توسعه‌ و اعتبارسنجی را شروع کردیم. در سال ۲۰۱۷ تحقیق‌و‌توسعه‌ی سیستم‌عاملی جدید آغاز شد تا با فریم‌ورکی یکپارچه از تمامی دستگاه‌ها پشتیبانی کند. این هدف ما است.»
 
هواوی، رقیب بزرگ شیائومی در چین، پس از تحریم‌های آمریکا سراغ سیستم‌عامل اختصاصی هارمون رفت؛ البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی هارمونی نیز در کدهایش شباهت زیادی به اندروید دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.