تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 22, 2023
14:08 یکشنبه، 30ام مهرماه 1402
کد خبر: 150794

مستندساز انگلیسی ادرار رانندگان آمازون را به‌عنوان نوشیدنی انرژی‌زا در آمازون فروخت!

یک مستندساز موفق شد به‌راحتی بررسی‌های ایمنی محصول آمازون را دور بزند و ادرار رانندگان این شرکت را در این پلتفرم خرده‌فروشی عرضه کند.
 
یک فیلم‌ساز انگلیسی در مستند جدیدی، یک بار دیگر نشان داده است که رانندگان آمازون از نظر زمانی در کار خود چقدر تحت فشار هستند و چگونه مجبور می‌شوند در حین کار در بطری ادرار کنند. او همچنین نشان داده که تدابیر ایمنی در سیستم فروش این شرکت چقدر ناکارآمد است و چگونه می‌توان همین بطری‌های ادرار را به‌عنوان نوشیدنی انرژی‌زا در وب‌سایت آمازون به فروش رساند.
 
به گزارش وایرد، «اوبا باتلر»، نویسنده، خبرنگار و فیلم‌ساز انگلیسی، در مستندی به نام The Great Amazon Heist که در شبکه 4 بریتانیا پخش شده، به مشکلات غول خرده‌فروشی جهان پرداخته است. او ابتدا به‌صورت ناشناس وارد یکی از مراکز توزیع آمازون شد و در گفت‌وگو با کارگران متوجه شد که خیلی از آن‌ها از درد پا و کمر رنج می‌برند و از نظارت مستمر گلایه دارند.
 
اوبا باتلر
 
در ادامه او به سراغ رانندگان آمازون رفت و متوجه شد که این کارگران بابت تأخیر در تحویل سفارش‌ها جریمه می‌شوند و برنامه زمانی کارشان چنان فشرده است که حتی فرصت رفتن به دستشویی ندارند. درنتیجه خیلی از آن‌ها در داخل خودرو درون بطری ادرار می‌کنند. بااین‌حال، حتی نگه‌داشتن بطری ادرار نیز در داخل خودروهای حمل بار ممنوع است و می‌تواند برای آن‌ها جریمه در پی داشته باشد. بنابراین رانندگان معمولاً این بطری‌ها را در نزدیکی مراکز توزیع آمازون در کنار خیابان رها می‌کنند.
 
فروش ادرار به‌جای نوشیدنی انرژی‌زا در مارکت‌پلیس آمازون
 
 
نوشیدنی انرژی‌زایی که درواقع حاوی ادرار بود و در آمازون عرضه شد
 
اینجا بود که ایده عجیبی به ذهن باتلر رسید. او تصمیم گرفت همین بطری‌های ادرار را به‌عنوان نوشیدنی انرژی‌زا در مارکت‌پلیس آمازون عرضه کند و در کمال تعجب موفق به انجام این کار شد. این اقدام باتلر نشان داد که سازوکارهای بررسی ایمنی محصولات در آمازون چقدر ناکارآمد است.
 
محصول عجیب باتلر اگرچه برای خریداران عادی ارسال نشد، اما در 24 ساعت توانست از نظر تقاضا به پرفروش‌ترین محصول در دسته نوشیدنی‌های «لیمویی تلخ» تبدیل شود. گفتنی است که باتلر از تعدادی از دوستان خود خواسته بود این محصول را سفارش دهند.
 
سخنگوی آمازون در واکنش به این مستند اعلام کرد این اقدام صرفاً «حیله‌ای گستاخانه» بوده است و آن‌ها از پیشرفته‌ترین ابزارها در صنعت خرده‌فروشی استفاده می‌کنند تا جلوی عرضه محصولات غیرایمن در پلتفرم خود را بگیرند. این شرکت همچنین تأکید کرد که هیچ مصرف‌کننده واقعی این محصول را دریافت نکرده است.
 
او همچنین مدعی شد که آمازون به رانندگان خود فرصت استراحت می‌دهد. بااین‌حال، دو هفته پیش نیز گزارشی به وضعیت اسف‌بار کارگران پیمانی این شرکت در عربستان سعودی پرداخته بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.