تلفن همراه

گوشی

October 24, 2023
11:45 سه شنبه، 2ام آبانماه 1402
کد خبر: 150853

بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری

حجم باتری با سرعت شارژ و میزان زمان شارژدهی بالا، مهم‌ترین فاکتورهایی است که «بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری» باید از آن برخوردار باشند.
ظرفیت باتری یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کنیم؛ اما صرف بالا بودن حجم باتری نشانگر شارژدهی بالا نیست. عوامل بسیاری در شارژدهی باتری نقش دارند؛ نرخ نوسازی، مصرف تراشه، بهینگی سیستم عامل و رابط کاربری ازجمله موارد تأثیرگذار بر روی دوام باتری به‌شمار می‌روند. با توجه به این موضوع همیشه باید در کنار بررسی ظرفیت باتری، ‌نگاهی به موارد ذکرشده داشته باشیم.
 
بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری
نرخ‌ نوسازی با مصرف باتری ارتباط مستقیم دارد؛ یعنی هرچه نرخ نوسازی بالاتر باشد، مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد. نرخ‌ نوسازی برای گیمرها اهمیت بالایی دارد اما اگر یک کاربر عادی هستید که از گوشی برای کارهای روزمره استفاده می‌کنید، ریفرش ریت بالا تنها باعث هدر رفتن انرژی باتری خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم، اگر روان بودن انیمیشن‌ها و پیمایش روان‌تر داخل رابط کاربری اهمیت چندانی برایتان ندارد، برای افزایش شارژدهی باتری، نرخ نوسازی گوشی را به ۶۰ هرتز کاهش دهید؛ البته اکثر گوشی‌های پرچم‌دار جدید مجهزبه پنل LTPO هستند که این کار را به‌صورت خودکار برای انواع کاربری‌ها انجام می‌دهند و حتی نرخ نوسازی را گاهی تا ۱ هرتز نیز کاهش می‌دهند. باتوجه به آنچه گفتیم اگر یک گوشی پرچم‌دار دارید، نیازی نیست خودتان برای افزایش طول عمر باتری نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید.
 
در مورد تراشه اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، نسل آن است. هر سال تراشه‌ها، سریع‌تر و کارآمدتر و بهینه‌تر می‌شوند. توضیح این موضوع نسبتاً پیچیده است، اما به‌طورکلی می‌توان گفت تراشه‌های جدیدتر همان کار تراشه‌های قدیمی را با سرعت بالاتر، تولید گرمای کمتر (در اکثر موارد) و مصرف انرژی کمتر انجام می‌دهند که نهایتاً بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد.
 
بهینگی سیستم‌عامل نیز در نحوه‌ی به‌کارگیری قدرت تراشه بی‌‌تأثیر نیست. هر سیستم عامل با توجه به نحوه مدیریت core system services میزان تقاضا CPU را مشخص می‌کند و اینگونه بر عمر باتری گوشی هوشمند اثر می‌گذارد.
 
با تمام این تفاسیر از میان همه گوشی‌های عرضه‌شده شیائومی در دو-سه سال اخیر، بهترین گوشی‌ها از نظر باتری را برای شما در رنج قیمتی متفاوت (صعودی) بررسی کرده‌ایم تا برای خرید، تصمیم‌گیری راحت‌تری پیش‌رو داشته باشید. در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر باتری همراه زومیت باشید.
 
۱. پوکو C40
 
 
 
گوشی اقتصادی «پوکو C40» به‌خاطر باتری قوی‌اش موردتوجه قرار گرفته است. گوشی با باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپری از شارژر ۱۸ واتی فست شارژ پشتیبانی می‌کند اما درون جعبه با یک شارژر ۱۰ واتی عرضه می‌شود. شارژ ۱۰۰درصد با شارژر ۱۰ واتی حدود ۳ ساعت زمان می‌برد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود باتوجه به ظرفیت بالای باتری قید شارژر ۱۰ واتی را بزنید و شارژر ۱۸ واتی تهیه کنید تا مدت زمان شارژ را تا حدی تقلیل دهید. باتری در استفاده معمولی حدود دو روز دوام می‌آورد که برای یک گوشی اقتصادی مناسب است.
 
صرف نظر از ضعف در دوربین و سرعت که بیشترین علت نارضایتی کاربران است، پوکو C40 از لحاظ باتری در این رنج قیمت برای کاربران عادی انتخاب معقولی به نظر می‌رسد.
 
۲. پوکو X4 Pro
 
 
 
شیائومی برای «پوکو X4 پرو 5G» باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را درنظر گرفته است. درون جعبه یک شارژر سریع ۶۷ وات وجود دارد که می‌تواند تنها در مدت ۲۲ دقیقه باتری را از ۰ تا ۷۰ درصد و در ۴۱ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. دستگاه می‌تواند با یک بار شارژ حدود یک روز دوام بیاورد. البته اگر نرخ نوسازی را از ۱۲۰ به ۶۰ هرتز کاهش دهید، شارژدهی در کاربری روزمره افزایش می‌یابد.
 
در کنار شارژدهی بسیار خوب، پوکو X4 پرو 5G صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی با پنل سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل, دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد.
 
چنانچه بیشترین خواسته شما از گوشی، باتری قوی و سرعت شارژ مناسب است، می‌توانید پوکو X4 Pro شیائومی را مدنظر قرار دهید؛ البته این میان‌رده شیائومی از نظر قدرت پردازشی و کیفیت دوربین هم در وضعیت خوبی قرار دارد، اما از این جهات بهترین بازه‌ی قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان نیست.
 
۳. پوکو X5 Pro 5G
 
 
 
«پوکو X5 پرو» با باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۶۷ وات نمونه‌ای خوب از گوشی‌هایی با باتری قوی و فست شارژ است. به گفته چینی‌ها فول شارژ دستگاه در ۵۰ دقیقه صورت می‌گیرد و در بررسی‌ها در نیم ساعت حدود ۸۲ درصد شارژ می‌شود که زمان مطلوبی است. با یک بار شارژ کامل می‌توان تا ۱۹ ساعت و نیم به تماشای ویدیو پرداخت یا ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه وب‌گردی کرد.
 
پوکو X5 پرو مجهز به پردازنده Snapdragon 778G 5G و پردازنده گرافیکی Adreno 642L است که می‌تواند بازی‌ و کارهای گرافیکی سنگین را به‌خوبی مدیریت کند.
 
دوربین سه‌گانه پنل پشتی از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسی تشکیل شده است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم می‌تواند سلفی‌های باکیفیتی در حالت‌های HDR و پانوراما ثبت کند.
 
با توجه به امکانات ارائه‌شده در کنار باتری و شارژ قوی، گوشی پوکو X5 Pro 5G شیائومی یک انتخاب برنده در میان بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری به حساب می‌آید.
 
۴. پوکو F5
 
 
«پوکو F5 شیائومی» گوشی اقتصادی گیمرپسند شیائومی، از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۷ واتی برخوردار است. بر اساس بررسی پوکو F5 زومیت، با بهینگی تراشه SD 7+ Gen 2 باتری پوکو F5 می‌تواند در استفاده‌های روزمره تا ۱۳ ساعت شارژدهی داشته باشد و بدون وقفه تا ۳۵ ساعت به پخش ویدیوی معیار زومیت با وضوح 720p و روشنایی ۲۰۰ نیت بپردازد.
 
شیائومی پوکو F5 را با شارژر ۶۷ واتی به‌فروش می‌رساند، این شارژر می‌تواند بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت باتری را تنها در ۳۰ دقیقه و ظرفیت کامل آن را تنها در ۵۰ دقیقه شارژ کند.
 
سخت‌افزار قدرتمند و توان پردازشی کلاس پرچمدار، حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت و نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.
 
۵. ردمی K60 اولترا
 
 
 
«ردمی K60 اولترا» یا ردمی K60 اکستریم ادیشن یک گوشی گیمینگ تمام‌عیار است و قاعدتاً باید باتری خوبی داشته باشد. این دستگاه از یک باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که با شارژر ۱۲۰ واتی در ۱۹ دقیقه به شارژ ۱۰۰درصد می‌رسد.
 
ردمی K60 اولترا به پردازنده قوی +MediaTek Dimensity 9200 مجهز است. این تراشه چهار نانومتری حدود ۲۰ درصد در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای و تا حدود ۲۷ درصد در پردازش‌های گرافیک‌محور از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک بهتر ظاهر می‌شود.
 
فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0، اسپیکرهای استریو باکیفیت و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر، قابلیت ضبط ویدئو 8K و فیلم‌برداری ۱۰ بیت +HDR10 از دیگر امکانات گوشی پرچم‌دار ردمی محسوب می‌شوند.
 
۶. شیائومی 13T پرو
 
 
«شیائومی 13T پرو» گوشی جدید رده‌بالا شیائومی با سخت‌ا‌فزار قدرتمند است. مانند اکثر گوشی های دیگر شیائومی که در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شدند، این مدل نیز از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است. شارژ صفر تا صد درصد ۱۳ تی پرو با شارژر ۱۲۰ واتی‌اش، حدود ۱۹ دقیقه زمان می‌برد.
 
۵ سال به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری، صفحه نمایش AMOLED با حداکثر روشنایی ۲٬۵۰۰ نیت و تراشه رده‌بالا +MediaTek Dimensity 9200 دلایل دیگری برای خرید این مدل است.
 
پیشنهاد جایگزین: با قیمتی بالاتر می‌توانید مدل قدیمی‌تر اما تقریباً مشابه با 13T پرو یعنی شیائومی 13 پرو را خریداری کنید. باتری ۴٬۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی ۱۳ پرو با شارژر ۱۲۰ وات در ۱۹ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود. برتری این مدل نسبت به مدل 13T پرو، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم باحداکثر توان ۵۰ وات است. 13 پرو به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده و کیفیت دوربین بهتری از مدل جدید ۱۳ تی پرو دارد.
 
۷. شیائومی 13 اولترا
 
 
 
«شیائومی 13 اولترا» از پرچم‌داران شیائومی است که ویژگی‌های گوشی گیمینگ مناسب را دارد. باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ۱۳ اولترا از حداکثر توان شارژ ۹۰ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در ۳۵ دقیقه گوشی را تا صد درصد شارژ کند. پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات و شارژ بی‌سیم با حداکثر توان ۵۰ وات از ویژگی‌های این غول شیائومی است. باتری گوشی در حالت شارژ وایرلس طی ۴۹ دقیقه به‌طور کامل پر خواهد شد.
 
عملکرد فوق‌العاده تراشه Snapdragon 8 Gen 2 و سیستم خنک‌کننده‌ی ترکیبی شیائومی 13 اولترا را به گزینه جذابی تبدیل کرده است که با بودجه‌ی بالای ۴۰ میلیون می‌توان به آن فکر کرد.
 
نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتز مبتنی‌بر فناری LTPO3،‌ بهره‌مندی از ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم، فضای ذخیره‌سازی تا یک ترابایت از نوع UFS 4.0، چهار دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی با عملکرد عالی، پشتیبانی از گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 از دیگر ویژگی‌های قابل‌ توجه Xiaomi 13 Ultra هستند.
 
۸. بلک شارک 5 پرو شیائومی
 
 
 
«بلک شارک 5 پرو» درست مطابق با آنچه از یک پرچمدار مدرن با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و باتری ۴٬۶۵۰ انتظار داریم، عمل می‌کند. احتمالاً تنها از طریق بهینه‌سازی نرم‌افزار این پرچمدار در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه شیائومی مانند Xiaomi 12 یا Xiaomi 12 Pro یا Poco F4 GT توانسته استقامت بیشتری (۸۳ ساعت) را اعمال کند. Black Shark 5 Pro از فناوری شارژ ۱۲۰ وات شیائومی پشتیبانی می‌کند و یک شارژر و کابل سازگار ۱۲۰ واتی در جعبه دارد. به گفته چینی‌ها به کمک این شارژر تنها ۱۵ دقیقه تا شارژ کامل فاصله خواهید داشت.
 
این گوشی پرچم‌دار با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED از بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی نیز محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.