فناوری اطلاعات

October 24, 2023
15:51 سه شنبه، 2ام آبانماه 1402
کد خبر: 150888

کره‌ای‌ها برنده ساخت نسخه دیجیتالی مکه شدند

شرکت ناور کره جنوبی برنده پروژه‌ای برای ساخت و راه اندازی دوقلوهای دیجیتالی یا نسخه‌های مجازی پنج شهر از جمله ریاض، مدینه و مکه شد.
 
شرکت ناوور (Naver Corp) کره جنوبی، برنده قراردادی برای ساخت و راه اندازی یک پلتفرم ابری برای عربستان سعودی شد و اولین صادرات بزرگ فناوری پیشرفته خود را به خاورمیانه تضمین کرد.
 
اعلام این قرارداد از سوی ناور با سفر یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و مدیران شرکت‌های بزرگ از جمله سامسونگ الکترونیکس و هیوندای موتور به عربستان سعودی، همزمان شد. این شرکت‌ها در تلاش برای برنده شدن در برخی از ابرپروژه‌های صنعتی این کشور مانند شهر آینده گرای نئوم هستند که در بیابان ساخته می‌شود و انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.
 
شرکت ناور در بیانیه‌ای اعلام کرد: دوقلوهای دیجیتالی یا نسخه‌های مجازی پنج شهر از جمله ریاض، مدینه و مکه را ساخته و راه اندازی می‌کند.
 
دوقلوهای دیجیتالی قابلیت‌های شبیه‌سازی لحظه‌ای را فراهم می‌کنند و برای برنامه‌ریزی شهری، نظارت و پیش‌بینی سیل در عربستان سعودی به مدت پنج سال، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
 
ارزش سهام شرکت ناور در ساعت اولیه معاملات بازار سئول تا ۳.۲ درصد جهش کرد که بزرگترین رشد روزانه در شش هفته گذشته بود.
 
این شرکت کره جنوبی که از موتور جست‌وجو گرفته تا هوش مصنوعی مولد، خدمات ابری و نقشه برداری را فراهم می‌کند، تعدادی از شرکت‌های فناوری جهانی را شکست داد و برنده این پروژه شد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ناور در مارس، توافق غیرالزام آوری با عربستان سعودی برای کار روی تحول دیجیتالی، امضا کرد و از آن زمان میزبان ۹ بازدید مقامات سعودی در دومین دفتر مرکزی خود در کره جنوبی بوده که بنای مجهز به فناوری پیشرفته با بیش از ۱۰۰ ربات است که خدمات سرو قهوه و غذا را برعهده دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.