اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 25, 2023
11:43 چهارشنبه، 3ام آبانماه 1402
کد خبر: 150907

بعد از آمریکا، ژاپن هم علیه موتور جست‌وجو گوگل موضع می‌گیرد

ژاپن در اقدامی مشابه آمریکا، تحقیقات گسترده علیه کسب‌و‌کار موتور جست‌و‌جوی گوگل را شروع کرد.
رویترز در گزارشی اختصاصی می‌گوید نهاد ناظر بر رقابت در بازار ژاپن، تحقیقات جدیدی علیه گوگل به راه انداخته است تا احتمال نقض قوانین ضدانحصار را در حوزه‌ی خدمات جست‌و‌جوی وب بررسی کند.
 
 
در ماه‌های اخیر، نهادهای رگولاتوری اروپا و ایالات متحده نیز علیه کسب‌و‌کار موتور جست‌و‌جوی گوگل موضع گرفته‌ و غول آمریکایی صنعت فناوری را به انحصارگرایی متهم کرده‌اند. گوگل هر سال بخش قابل‌توجهی از درآمدش را ازطریق تبلیغات موتور جست‌و‌جو به‌دست می‌آورد.
 
کمیسیون تجارت منصفانه‌ی ژاپن (JFTC) می‌گوید اگر گوگل شرکت‌های مختلف را به پشتیبانی‌نکردن از موتورهای جست‌و‌جوی متفرقه مجبور کرده باشد، قوانین سرزمینیِ این کشور را نقض کرده است و باید جریمه شود.
 
گزارش‌های تأییدنشده ادعا می‌کنند گوگل به تولیدکنندگان گوشی اندرویدی گفته است که اگر موتورهای جست‌و‌جوی متفرقه مثل بینگ را روی دستگاه خود نصب نکنند، بخشی از درآمد موتور جست‌و‌جوی خودش را به این شرکت‌ها می‌دهد.
 
پرونده‌ی کسب‌و‌کار جست‌و‌جوی گوگل در آمریکا بسیار خبرساز شده است. وزارت دادگستری این کشور می‌گوید گوگل ازطریق امضای قرارداد چند میلیارد دلاری با اپل با محوریت آیفون، رقابت را خفه می‌کند. این پرونده همچنان در جریان است، اما به‌دستور قاضی، جزئیات آن رسانه‌ای نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.