سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 26, 2023
14:24 پنجشنبه، 4ام آبانماه 1402
کد خبر: 150945

رسما تأیید شد: مک‌های «خوفناک» اپل هفته آینده رونمایی می‌شوند

اپل سرانجام تأیید کرد که بامداد نهم آبان کنفرانسی مطبوعاتی برگزار می‌کند. این مراسم روی مک‌های جدید متمرکز خواهد بود.
 
 
اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی، مهر تأیید بر شایعه‌ها زد و از برگزاری مراسمی جدید قبل از پایان ماه جاری میلادی خبر داد. این مراسم که احتمالا روی نسل جدید مک متمرکز است، عصر دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده به وقت کالیفرنیا (بامداد سه‌شنبه‌ ساعت ۳:۳۰ به وقت ایران) برگزار می‌شود.
 
اپل می‌خواهد مراسم دوشنبه‌ی آینده را با شعار «به‌طرز خوفناکی سریع» (Scary Fast) برگزار کند. این شعار ضمن تمرکز بر هالووین، احتمالا به افزایش قدرت پردازشی مک‌های جدید اشاره دارد.
 
 
پوستر مراسم اپل؛ دقت کنید که لوگو چگونه به آیکون Finder مک تغییر شکل می‌دهد
 
قبل از ارسال دعوت‌نامه‌ی مراسم اپل، منابع آگاه گفته بودند که این شرکت در پی رونمایی نسل جدید کامپیوترهای مک است و این محصولات را قبل از پایان ماه جاری میلادی معرفی می‌کند. برگزاری مراسم جدید در حالی تأیید می‌شود که اواخر شهریور شاهد رونمایی آیفون ۱۵ بودیم.
 
اپل به‌طور مشخص به رونمایی هیچ محصول جدیدی اشاره نکرده است، اما تقریبا با قطعیت می‌توان گفت که مراسم Scary Fast محفل رونمایی نسل جدید مک خواهد بود.
 
برخی از افشاگران می‌گویند در مراسم اپل، مک بوک پرو ۱۴ اینچ و مک بوک پرو ۱۶ اینچ جدید به‌همراه مدل تقویت‌شده‌ی آی مک رونمایی خواهند شد. فعلا به قیمت مک بوک پرو ۱۴ اینچ جدید و قیمت لپ تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ جدید و قیمت آل این وان جدید اپل اشاره نشده است.
 
زمان برگزاری مراسم جدید اپل به‌شدت غیرمعمول است. این شرکت معمولا مراسم‌های جدیدش را در ساعات اولیه‌ی صبح به‌وقت آمریکا (ساعات پایانی شب به وقت ایران) برگزار می‌کند.
 
شعار Scary Fast احتمالا به معنی رونمایی پردازنده‌ M3 است. M3 بر پایه‌ی لیتوگرافی سه نانومتری TSMC ساخته می‌شود و تمرکز ویژه‌ای بر افزایش قدرت پردازشی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.