اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 28, 2023
10:09 شنبه، 6ام آبانماه 1402
کد خبر: 150979

وزیر ارتباطات سند همکاری مشترک با عمان را امضا کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سند همکاری مشترکی را با وزیر ارتباطات و حمل و نقل عمان در حوزه های زیرساخت، فناوری اطلاعات، پست، پست بانک و منطقه ویژه اقتصادی پیام امضا کرد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (پنجشنبه) و در دومین روز سفر عیسی زارع پور به عمان، سند همکاری در حوزه های زیرساخت، فناوری اطلاعات، پست، پست بانک و منطقه ویژه اقتصادی میان وزرای ارتباطات ایران و عمان به امضا رسید.
 
از جمله مفاد این سند، تسریع در ارسال مرسولات پستی، سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز داده، ارایه خدمات الکترونیکی، تامین زیرساخت های ارتباطی و تلاش برای افزایش کیفیت این زیرساخت ها است.
این سند گسترده همکاری در ادامه تفاهمنامه ایست که اردیبهشت ماه گذشته در تهران میان طرفین ایرانی و عمانی به امضا رسیده بود.
 
دیروز وزیر ارتباطات در مسقط با سعیدبن حمود المعولی وزیر ارتباطات و حمل نقل عمان دیدار داشت و دو طرف در این دیدار بعد از بحث و گفت وگو برای گسترش همکاری ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق کردند و محورهای آنرا نیز مشخص کردند.
 
زارع پور همچنین در این سفر با وزیر آموزش عالی، پژوهش علمی و نوآوری و رییس سازمان تنظیم ارتباطات و رییس سازمان سرمایه گذاری عمان دیدار داشت و از مراکزی چون عمان تل، شرکت پست عمان و پارک دیتای مستقر در مسقط بازدید کرد.
 
وزیر ارتباطات دیروز به دعوت المعولی وزیر ارتباطات عمان در راس هیاتی متشکل از معاونان، روسای سازمان ها و مدیران عامل شرکت های تابعه این وزارتخانه برای دو روز وارد مسقط شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.