تلفن همراه

گوشی

October 30, 2023
12:54 دوشنبه، 8ام آبانماه 1402
کد خبر: 151074

بی رقیب‌ترین گوشی پرچمدار سال معرفی شد

ساخت یک گوشی پرچمدار به معنی استفاده از آخرین قطعات رده بالا در همه بخش‌هاست که در نهایت منجر به قیمت تمام شده بسیار بالایی برای شرکت و به طبع، عرضه آن با همان نسبت خواهد شد. اما شرکت‌های چینی را باید متخصص شماره یک در تولید گوشی‌های پرچمدار خوش قیمت دانست که شاید گل سر سبد آنها برای سال 2023، گوشی Nubia Z50S باشد؛ گوشی که با داشتن تراشه Snapdragon 8 Gen 2 و نمایشگر 144 هرتز، شارژر فوق سریع، قیمتی یک سوم رقبای دیگر بازار دارد.
 
 
شرکت ZTE که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه مخابرات و الکترونیک در چین است را همگان به ساخت محصولات ویژه و خاص در بازار گوشی‌های هوشمند می‌شناسند. این شرکت چند ماه پیش پرچمدار همه چیز تمام خود برای سال 2023 را با نام ZTE Nubia Z50S Pro معرفی کرد که مشخصاتی از جمله حافظه رم 12 تا 16 گیگابایتی، تراشه Snapdragon 8 Gen 2، دوربین‌های 50 مگاپیکسلی و نمایشگر AMOLED با نرخ 120 هرتز و قیمتی در حد 500 دلار داشته و به بازار عرضه شد.
 
بنابر گزارش Gizmochina، اگرچه گوشی ZTE Nubia Z50S Pro به خودی خود با مشخصاتی که ارائه می‌کند می‌تواند رقیبی درجه یک برای محصولات شیائومی و سامسونگ باشد ولی گویا ZTE در این زمینه قصد عقب نشستن ندارد و با معرفی مدل پایه این سری یعنی ZTE Nubia Z50S، قیمت عرضه دستگاه را به حدود 300 دلار رسانده که به سختی در سبد محصولات دیگر شرکت‌ها نظیر آن دیده می‌شود.
 
مشخصات گوشی نوبیا زد 50 اس
ابتدا با نمایشگر این گوشی شروع می‌کنیم. زد تی ای نمایشگر Nubia z50s را از نوع خمیده AMOLED و با اندازه 6.67 اینچی انتخاب کرده که نرخ بروزرسانی بسیار بالای 144 هرتزی داشته و میزان حداکثر روشنایی زمینه آن به 1000 نیت می‌رسد. این نمایشگر از زوایای مختلف دید بسیار خوبی خواهد داشت و می‌تواند یک گزینه عالی برای استفاده در شرایط کاری مختلف باشد.
 
 
 
بخش جذاب دیگر این گوشی سخت‌افزار آن است؛ جایی که ZTE از یک تراشه پردازشی پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 به همراه 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5X و انتخاب‌های حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی (با تراشه‌های سریع UFS 4.0) استفاده کرده است. این ترکیب موجب می‌شود بتوانید از این گوشی برای اجرای هر بازی و نرم‌افراری با بالاترین تنظیمات استفاده نموده و هیچ نگرانی برای انجام فعالیت‌های سنگین خود نداشته باشید.
 
به پشت دستگاه و دوربین آن که رجوع کنیم نیز همه چیز باب طبع علاقه‌مندان به عکاسی خواهد بود. ZTE در این بخش نیز یک ماژول سه‌گانه را در نظر گرفته که رکن اصلی آن یک دوربین 64 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX 787 خواهد بود و جلوی آن یک لنز 35 میلی‌متری قرار گرفته است. یک سنسور اولتراواید 50 مگاپیکسلی دیگر به همراه سنسور ماکرو کوچک‌تر با عملکرد طیفی چندکاناله برای دریافت اطلاعات رنگ و عمق میدان بیشتر نیز در این ماژول تعبیه شده‌اند تا بتوانند امکان عکاسی در شرایط نوری مختلف را برای کاربران با کیفیت بالا فراهم کنند.
 
برای بخش سلفی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی درون حفره داخل نمایشگر دستگاه جای گرفته که امکان احراز هویت سریع با فناوری تشخیص چهره زنده را نیز به کاربر می‌دهد.
 
اما در بخش ارتباطات نیز این گوشی هیچ چیزی کم ندارد. پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G به همراه ارتباط بی‌سیم Wi-Fi 6E از نکات برتر آن هستند ولی باید به آنها پشتیبانی از بلوتوث 5.3 و NFC را نیز بیفزاییم.
 
شرکت سازنده برای گوشی ZTE Nubia Z50S یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته که قابلیت شارژ شدن با شارژر فوق سریع 80 واتی همراه دستگاه را دارد. طبق اعلام شرکت، گوشی نوبیا زد 50 اس تنها ظرف 30 دقیقه می‌تواند از صفر تا 100 درصد شارژ شده و برای یک روز کامل کاری با استفاده مداوم از دستگاه نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت.
 
خبر جالب دیگر در مورد این گوشی آن است که در کنار پشتیبانی از فناوری تولید صدای باکیفیت dts، این گوشی یک جک استاندارد هدفون 3.5 میلی‌متری نیز دارد که می‌تواند باب دل افرادی باشد که مدت زیادی است به دنبال آن در گوشی‌های پرچمدار می‌‎گردند.
 
قیمت و زمان عرضه گوشی ZTE Nubia Z50S
طبق اعلام شرکت ZTE گوشی نوبیا Z50S با قیمت پایه 2199 یوآن (معادل 305 دلار) و ابتدا در چین عرضه خواهد شد که این قیمت برای نسخه 12/256 گیگابایتی دستگاه است. البته خبر جالب توجه این است که احتمال عرضه این گوشی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و ظاهراً گوشی زد 50 اس تنها یک نسخه مخصوص چین نخواهد بود. این گوشی از امروز و در فروشگاه آنلاین JD.com عرضه شده و زمان در دسترس بودن بعدی آن توسط شرکت اعلام می‌گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.