5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

October 31, 2023
11:51 سه شنبه، 9ام آبانماه 1402
کد خبر: 151111

معاون حقوقی و رگولاتوری ایرانسل: پای‌تان را از حوزه تعیین تعرفه بازار بیرون بکشید

 
ICTna.ir- معاون حقوقی و تنظیم مقررات شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل خطاب به متولیان بازار ارتباطات گفت: بازار مکانسیم خودش را دارد. پای‌تان را از بازار و تعیین تعرفه بیرون بکشید و اجازه دهید بازار کار خودش را بکند.
 
Thenewlogoofirancellbrand.jpg
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روح‌اله رضایی در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال با بیان این مطلب افزود: برای توسعه شبکه فیبر نوری در کشور اگر دو چیز را درست نکنیم، همیشه آویزان حاکمیت خواهیم بود. یکی اقتصاد شبکه فیبر و دیگری اصلاح تعرفه‌های موبایل و متوازن ساختن تعرفه‌های ثابت و سیار است.
 
او اظهار داشت: اگر این موارد اصلاح نشوند، این بیزینس درست نخواهد شد و دولت باید همیشه مشوق بدهد و از منابع دولتی برای این پروژه هزینه کند. اعطای پروانه صرفا آینده پروژه را تضمین نمی‌کند و اگر مسیر تعرفه‌ها اصلاح نشود، باید دو سال دیگر باز هم سراغ رگولاتوری برویم که مشوق دولتی بدهد.
 
رضایی افزود: درحال حاضر چون بازار از فضای رقابتی خارجی و دستوری شده، این وضع پیش آمده است. در اصلاح تعرفه‌ها قبول داریم مساله وجود دارد اما باید برای آن ددلاین بگذاریم تا دو سال آتی بازار رقابتی شود. موفقیت در زمینه اجرای فیبر، جدیت و همت در اصلاح تعرفه‌ها را می‌طلبد.
 
او با اشاره به اینکه محتوا باید با حجم متنابهی توسعه یابد و در دسترس مردم قرار بگیرد، گفت: اما استراتژی دولت برای بهره‌برداری از محتوا باید شفاف شود. محتوای محدود شده داریم چون نتوانستیم پالیسی برای آن بچینیم. برای توسعه اقتصاد فیبر باید نهادهای مرتبط با جدیت و قاطعیت بنشینند و سیاست‌های توسعه‌ای یا با سیاست‌های با محدودیت کمتر را توسعه دهند تا محتوا که زیرساخت این پروژه است ایجاد شده و درخواست ایجاد شود.
 
رضایی همچنین از رگولاتوری خواست طی دو تا سه سال آینده هدف‌گذاری پروژه شبکه فیبر نوری را روی توسعه پوشش قرار دهد و اپراتورها را به سمت کانکشن سوق ندهند.
 
او افزود: اجازه دهید طی دو سه سال آینده بیشتر روی ایجاد پوشش با حداکثر همت جلو برویم و در تکه آخر قیمت‌گذاری و سایر موارد در بازار به ما آزادی عمل بدهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.