سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 31, 2023
12:46 سه شنبه، 9ام آبانماه 1402
کد خبر: 151113

مجیک کیبورد، مجیک موس و مجیک ترک‌پد همچنان با درگاه لایتنینگ عرضه شدند

مجیک کیبورد و مجیک موس اپل که همراه آی‌مک M3 عرضه می‌شود، نه از درگاه USB-C بلکه از لایتنینگ استفاده می‌کنند.
 
 
اپل بامداد امروز از آی‌مک جدید با تراشه M3 رونمایی کرد ولی در کمال تعجب اعلام شد که در کنار این دستگاه همان لوازم جانبی قبلی یعنی مجیک موس و مجیک کیبوردی عرضه می‌شود که نه از درگاه USB-C بلکه از درگاه لایتنینگ بهره می‌برند.
 
از زمانی که سری آیفون 15 معرفی شد و اپل بالاخره به‌خاطر فشارهای اتحادیه اروپا درگاه USB-C را به جای لایتنینگ به این گوشی آورد، پیش‌بینی می‌شد که این شرکت کم‌کم در تمام محصولات خود از این پورت استاندارد استفاده کند. بنابراین انتظار می‌رفت که محصولات سری مجیک هم به USB-C مجهز شوند، اما این اتفاق نیفتاد.
 
اپل در مراسم صبح امروز اعلام کرد که آی‌مک 24 اینچی جدید که از تراشه M3 بهره می‌برد، با مجیک موس و مجیک کیبورد قبلی عرضه می‌شود و دارای همان درگاه لایتنینگ خواهد بود. بنابراین احتمالاً باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت در آینده تصمیمی برای استفاده از USB-C روی این دستگاه‌ها خواهد داشت یا خیر.
 
 
عرضه محصولات سری مجیک اپل با درگاه لایتنینگ
گفتنی است که این غول فناوری آمریکایی پس از تجهیز سری آیفون 15 به USB-C، محصولاتی نظیر ایرپاد پرو نسل دو، ریموت کنترل اپل تی‌وی، اپل پنسل و آیپد جدید را هم به این درگاه مجهز کرد. بنابراین حالا در کنار لوازم جانبی آی‌مک، تنها محصولاتی که هنوز درگاه لایتنینگ دارند، ایرپاد معمولی، ایرپاد مکس و آیفون SE هستند.
 
این که در سیاست‌های اپل چه تغییری رخ داده و چرا برخی محصولات به درگاه USB-C مجهز شده‌اند و برخی نه، دقیقاً مشخص نیست. اما احتمالاً زمان مشخص خواهد کرد که این مهاجرت در آینده چه مسیری را طی خواهد کرد و آیا بالاخره تمام محصولات کوپرتینویی‌ها به این درگاه محبوب مجهز می‌شوند یا نه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.