باندپهن

فیبرنوری

October 31, 2023
15:18 سه شنبه، 9ام آبانماه 1402
کد خبر: 151119

فیبر نوری گوگل توسط نوکیا به منازل می‌رسد

نوکیا و آزمایشگاه GFiber نقطه عطف جدیدی را برای دسترسی به پهنای باند با سرویس ۲۰ گیگابیت بر ثانیه ایجاد کردند.
 
آزمایشگاه GFiber از راه‌حل ۲۵G PON  نوکیا برای ارائه خدمات ۲۰ گیگابیتی به مشتریان مسکونی و سازمانی از طریق شبکه فیبرنوری موجود استفاده می‌کند.
 
مشترکان منتخب دانشگاه میسوری کانزاس سیتی (UMKC) و مشتریان مسکونی مسیر منتهی به ایالت یوتا جزو اولین کسانی هستند که تا پایان امسال (۲۰۲۳) به سرویس ۲۰گیگابیتی اینترنت متصل می‌شوند.
 
نوکیا به تازگی اعلام کرد که گوگل در نظر دارد برای ارائه سرویس پهن‌باند ۲۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای خود از طریق شبکه فیبرنوری، از راه‌حل ۲۵G PON ما استفاده کند که قادر است پهنای‌ باندی تا ۱۰ برابر سریع‌تر از آنچه اکثر شبکه‌های فیبر امروزی ارائه می‌دهند، در اختیار بگذارد.
 
با توجه به اینکه در چشم‌انداز دیجیتالی امروزی، تقاضا برای دسترسی به پهنای‌باند پرسرعت در بالاترین حد خود قرار دارد و کاربران نهایی به‌طور فزاینده‌ای به دنبال خدمات چند گیگابیتی و با تأخیر کم برای تامین انرژی خانه‌ها، مشاغل و زندگی خود هستند، راه‌حل پهن‌باند فیبر نوکیا به GFiber این اجازه را می‌دهد تا یک شبکه آماده برای آینده ایجاد کند.
 
کاربران خدمات چند گیگابیتی دنبال اطمینان از انتقال داده‌های بزرگ و اجرای مطلوب برنامه‌های کاربردی تشنه پهنای‌باند مانند واقعیت مجازی هستند تا بتوانند نیازهایشان را حل کنند.
 
مدیر ارشد اجرایی، محصول و صورتحساب در پروژه فیبرنوری گوگل گفته است عصر خدمات باندپهن چند گیگابیتی فرا رسیده است و ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم همه مشتریانمان می‌توانند از پتانسیل فوق‌العاده‌ای که به ارمغان می‌آورد بهره ببرند.
 
وی اعلام کرده که اعتقاد فعالان در این پروژه این است که سرمایه‌گذاری در فناوری‌های شبکه پیشرفته مانند راه‌حل نوکیا منجر به تسریع تغییرات، ایجاد نوآوری و تحول در تجربه کاربر می‌شود و ما از این همکاری در راستای پیشبرد صنعت و مشتریان خود هیجان‌زده هستیم.
 
نوکیا نخستین راه‌حل متقارن ۲۵G PON را در بازار به ارمغان آورده که ظرفیت پهنای‌باند فیبرنوری را افزایش می‌دهد.
 
گوگل فیبر هم پروژه‌ای برای ارائه یک سرویس اینترنت پهن‌باند پرسرعت است که از کابل فیبرنوری و فناوری امواج بی‌سیم میلی‌متری در ساختمان‌های چند خانواده‌ای منتخب استفاده می‌کند تا اینترنت سریع را مستقیما به خانه یا محل کار متقاضیان برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.