اپراتورها

تلفن همراه

November 3, 2023
8:52 جمعه، 12ام آبانماه 1402
کد خبر: 151158

ودافون اسپانیا ۵ میلیارد دلار فروخته شد

اپراتور ودافون اسپانیا با مبلغ ۵ میلیارد یورو به کمپانی Zegona که در بخش ارتباطات، رسانه و فناوری اروپا فعالیت دارد، واگذار شده که دومین قرارداد بزرگ مدیرعامل جدید کمپانی ودافون است.
 
براساس این قرارداد، ودافون ۴.۱ میلیارد یورو نقد و ۰.۹ میلیارد یورو سهام ترجیحی قابل بازخرید دریافت خواهد کرد.
 
مذاکرات بین دو شرکت در ماه سپتامبر آغاز شده و مارگریتا دلا واله، مدیرعامل ودافون ضمن اشاره به چالش برانگیز بودن بازارهای ارتباطی که با با بازده پایین در برخی مناطق مواجه شده‌اند، گفته است: این قرارداد، گامی کلیدی در میزان رشد ماست و فرصتی را فراهم می‌آورد تا منابع خود را در بازارهایی با ساختارهای پایدار و مقیاس محلی کافی متمرکز کنیم.
 
گفتنی است این دومین قرارداد بزرگ ودافون از زمان مدیرعاملی دلا واله است؛ پیش از این قرارداد ادغام این شرکت با اپراتور بریتانیایی Three UK منعقد شده بود.
 
مدیرعامل زِگونا هم ضمن ابراز خرسندی از این معامله اعلام کرده است: ما از این فرصت بازگشت به بازار مخابرات اسپانیا بسیار استقبال می‌کنیم زیرا این خرید، سومین معامله ما در اسپانیاست و با اتخاذ استراتژی مناسب، مطمئن هستیم که می‌توانیم ارزش قابل توجهی برای سهامداران خلق کنیم.
 
بنابراین با توجه به اینکه بازار اپراتورهای تلفن همراه اسپانیا به شدت رقابتی است، ودافون در تلاش است تا ارزش بازارش در کنار Orange MasMovil و رهبر بازار ارتباطی اسپانیا (Movistar) حفظ شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.