اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 11, 2023
10:29 شنبه، 20ام آبانماه 1402
کد خبر: 151484

شرکت‌های بزرگ فناوری در مورد خطرات هوش مصنوعی دروغ می‌گویند

 
 
یکی از کارشناسان برجسته هوش مصنوعی که از بنیان گذاران مرکز Brain گوگل هم محسوب می‌شود اعلام کرد شرکت‌های بزرگ فناوری نگران خطرات نوع ویژه‌ای از این فناوری هستند که برای متوقف کردن فضای رقابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
واحد Brain گوگل در اصل یک تیم تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است که البته در اوایل سال جاری میلادی با گروه DeepMind گوگل ادغام شد.
 
«اندرو انگ» استاد دانشگاه استنفورد که به «سام آلتمن» مدیرعامل شرکت OpenAI هم آموزش داده است در این خصوص توضیح داد بزرگترین شرکت‌های فناوری امیدوارند با این ایده که هوش مصنوعی می‌تواند ما را منقرض کند، مقررات سختگیرانه‌ای را در این فضا ایجاد کنند.
 
او گفت: «به طور قطع تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ فناوری ترجیح می‌دهند در فضای رقابتی به صورت منبع باز حضور پیدا نکنند. بنابراین شرکت‌های مذکور این ترس را ایجاد کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند منجر به منقرض شدن انسان شود. این یک سلاح برای لابی‌گرانی بوده است که بر سر قوانین عرصه محصولات منبع باز بحث می‌کنند».
 
در ماه مه از سال جاری میلادی کارشناسان و مدیران عامل شرکت‌های توسعه دهنده هوش مصنوعی بیانیه‌ منتشر شده از «مرکز ایمنی هوش مصنوعی» را امضا کردند که خطرات ناشی از هوش مصنوعی را با جنگ هسته‌ای و بیماری‌های همه‌گیر مقایسه می‌کرد. «سام آلتمن» مدیرعامل شرکت OpenAI، «دمیس هاسابیس» مدیر DeepMind، و «داریو آمودی» مدیرعامل Anthropic از جمله افرادی بودند که نام خود را در این بیانیه عمومی اعلام کردند.
 
منبع: businessinsider.com
ترجمه: همکاران سیستم
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.