فناوری اطلاعات

November 12, 2023
7:23 یکشنبه، 21ام آبانماه 1402
کد خبر: 151578

کدام سرویس گوگل بیشترین سرعت رشد را دارد؟

موتور جستجوگر گوگل یا سیستم‌عامل اندروید اگرچه بسیار محبوب هستند و کاربران زیادی دارند اما سریع‌ترین رشد مربوط به یکی دیگر از سرویس‌های گوگل است.
 
 
گوگل خدمات متنوع و بسیار زیادی به کاربران عادی، سازمان‌ها و شرکت‌های سرتاسر جهان ارائه می‌دهد؛ از موتور جست‌وجو گرفته تا سیستم‌عامل اندروید و محصولات سخت‌افزاری مثل گوشی پیکسل، همگی عضوی از خانواده‌ی بزرگ گوگل محسوب می‌شوند. البته هیچ‌کدام از این خدمات و محصولات درحال حاضر سریع‌ترین رشد را تجربه نمی‌کنند؛ طبق اعلام بیزنس اینسایدر، این عنوان به یوتیوب TV می‌رسد.
 
اینسایدر اطلاعات مربوط به خدمات گوگل را مستقیماً ازطرف این شرکت دریافت کرده و به‌طور خاص از ابزار داخلی موسوم‌به Magic Eye بهره گرفته تا معیارهای رشد را ردیابی و جمع‌آوری کند.
 
داده‌های Magic Eye نشان می‌دهد یوتیوب TV با رشد ۴۸ درصدی در فاصله‌ی بین ماه اکتبر ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۳، بهترین سرویس گوگل ازنظر سرعت رشد در سال گذشته بوده است. گفته می‌شود یوتیوب TV بالاترین نرخ تعامل و پایداری را بین محصولات غول جست‌‌وجوی اینترنت به‌خود اختصاص داده و درواقع ۵۲ درصد از کاربرانش همیشه از آن استفاده می‌کنند و فقط ۸ درصد از حساب‌های سال گذشته درحال حاضر فعال نیستند.
 
YouTube TV که سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده، به کاربران اجازه می‌دهد ورزش، اخبار و برنامه‌های تلویزیونی محلی و زنده‌ی بیش‌از ۱۰۰ کانال را تماشا کنند. گوگل اوایل سال جاری قیمت اشتراک این سرویس را از ۶۵ دلار در ماه به ۷۳ دلار افزایش داد و به‌نظر می‌رسد از درآمد اضافه‌اش برای بهبود رشد یوتیوب TV استفاده کرده است.
 
گوگل به‌طور کلی برای افزایش درآمد خود از یوتیوب تلاش‌هایی انجام داده است. به‌عنوان مثال این شرکت اخیراً با جدیت بیشتر با ابزارهای مسدودکننده‌ی تبلیغات مقابله می‌کند تا بتواند درآمد بیشتری به‌دست آورد. درواقع درآمد این سرویس در سه‌ماهه‌ی گذشته نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل ۱۲٫۵ درصد بیشتر بود.
 
داده‌های گوگل نشان می‌دهند نرخ افزایش استفاده‌ی کاربران از تلویزیون و تبلت برای تماشای یوتیوب، درمقایسه با سایر دستگاه‌های الکترونیکی بیشتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.