اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 12, 2023
18:15 یکشنبه، 21ام آبانماه 1402
کد خبر: 151637

آقامیری مطرح کرد: تطهیر کشتار غزه با سلطه آمریکا بر اینترنت؛ تکرار مهندسی اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی

سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور که با دعوت رئیس سازمان فضای مجازی چین در دهمین اجلاس جهانی اینترنت شرکت کرد، سخنران این همایش بود.
 
 
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور در این اجلاس بر موضوعات حفظ ارزش‌های بومی، احترام به قوانین ملی کشورها و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در حکمرانی بر پلتفرم های بین‌المللی بعنوان اصول لازم برای طراحی یک چهارچوب واقع بینانه برای تضمین یک آینده دیجیتال بهتر برای تمام کشورها تاکید کرد.
 
وی در همین راستا به مداخله و ایجاد مانع توسط برخی پلتفرم‌های رسانه‌اجتماعی بین المللی در فرآیند دسترسی کاربران به محتوای مرتبط با اخبار غزه و انتشار آن در فضای مجازی اشاره کرد و آن را تازه‌ترین نمونه سلطه آمریکا بر اینترنت دانست.
 
دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور، با اشاره به چند دهه تجربه مداخله پلتفرم‌های بین‌المللی در حکمرانی فضای مجازی و فعالیت کاربران در چهارچوب این پلتفرم‌ها، بر ضرورت ترسیم نقشه راه جامع و کامل برای آینده حکمرانی در این عرصه با هدف بهبود وضعیت زندگی مردم تاکید کرد.
 
وی ضمن توجه دادن همگان به اهمیت و فرصت های روزافزون فضای مجازی در زندگی روزمره مردم، لزوم طراحی و اجماع بر یک چهارچوب بین‌المللی برای مواجهه با مخاطرات فناوری‌های دیجیتال و بخصوص هوش مصنوعی را تشریح کرد تا بهره‌مندی جوامع مختلف از فواید این پیشرفت سریع، پایدار بماند.
 
 
لازم به ذکر است که کنفرانس جهانی اینترنت 2023 با عنوان «اجلاس ووژن» و با درون‌مایه «ساخت دنیای دیجیتال فراگیر و انعطاف‌پذیر برای بهره‌برداری همه: ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک در فضای مجازی» در روزهای هشتم تا دهم نوامبر (17 تا 19 آبان‌ماه 1402) با حضور نمایندگان بیش‌از ۵۰ کشور و با پیام رئیس جمهور چین طی مراسم افتتاحیه، در این کشور برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.