تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 13, 2023
14:35 دوشنبه، 22ام آبانماه 1402
کد خبر: 151689

صدور اینماد برای کسب‌وکارها برون‌سپاری می‌شود

با تصمیم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، صدور و اعطای اینماد برون‌سپاری خواهد شد و پرداخت‌یارها عهده‌دار ارائه نماد اعتماد الکترونیکی می‌شوند.
 
 
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) در فراخوان «دعوت به همکاری جهت مشارکت در کارگزاری صدور اینماد» اعلام کرده که «در راستای تمرکززدایی، افزایش کیفیت خدمات و حمایت از نقش‌آفرینی بخش غیردولتی» مایل به همکاری با شرکت‌ها برای صدور نماد اعتماد الکترونیکی است.
 
طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «متقاضیان باید شرکت‌های فعال و دارای سابقه فنی و اجرایی مناسب و نیز دارای تجربه خدمات‌دهی و پشتیبانی از کاربران در مقیاس وسیع باشند.»
 
محمدمهدی فاطمیان، رئیس انجمن فین‌تک، هم امروز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از برون‌سپاری کردن فرایند صدور اینماد خبر داد. به گفته فاطمیان، فرایند صدور نماد اعتماد الکترونیکی به‌صورت کامل توسط پرداخت‌یاران انجام خواهد شد.
 
رئیس انجمن فین‌تک در متن پست توییتر خود نوشت: «با پیگیری‌های صورت‌گرفته و نیز با توجه به مشکلات کسب‌وکارها در خصوص اینماد، انشاءالله به‌زودی فرایند صدور اینماد به‌صورت کامل توسط پرداخت‌یاران انجام خواهد شد و این فرایند توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با عنوان کارگزار صدور نماد برون‌سپاری می‌شود.»
 
 
 
تتا در فراخوان خود از کلیه شرکت‌های متقاضی که تمایل به مشارکت در این طرح را دارند، دعوت کرده است که درخواست و مدارک خود را برای بررسی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲ به‌صورت حضوری یا از طریق نشانی ایمیل enamadOper@ecommerce.gov.ir ارسال کنند.
 
موضوع اینماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی مدت‌ها است که به‌عنوان یک موضوع مناقشه‌آمیز مطرح شده و بخش خصوصی و بسیاری از فعالان این حوزه با آن مخالفت‌هایی دارند. تصمیم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای برون‌سپاری کردن این فرایند و سپردن آن به بخش خصوصی، از جمله پرداخت‌یارها، در راستای رفع چنین مشکلاتی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.