تلفن همراه

گوشی

November 18, 2023
8:18 شنبه، 27ام آبانماه 1402
کد خبر: 151879

هواوی به دردسر جدید افتاد

شرکت هواوی چین در پی کافی نبودن عرضه برای تامین تقاضای رو به رشد، با چالش‌هایی روبرو شده است.
 
 
شرکت هواوی تکنولوژی که اخیرا برای گوشی میت ۶۰ پرو فایو جی خود در کانون توجه قرار گرفته است، هیچ محصول جدیدی ارائه نکرده بلکه رویکردی متفاوت برای غلبه بر چالش‌های تولید و زنجیره تامین را به نمایش گذاشته است. سیر میت ۶۰ پرو از مشکلات تولید تا آمار فروش چشمگیر، تاب آوری و سازگاری هواوی در مواجهه با مشکلات را نشان می‌دهد. با این حال، به نظر می‌رسد این شرکت به وضوح مشکلاتی در زمینه عرضه و تقاضا دارد.
 
تصمیم هواوی برای اجرای سیستم پیش فروش برای مدل میت ۶۰ پرو، ناشی از ناتوانی این شرکت برای پاسخگویی به تقاضا بوده است. این اقدام همان طور که وانگ یانگ، تحلیلگر ارشد شرکت کانترپوینت ریسرچ توضیح داد، یک گام استراتژیک برای خرید وقت برای دریافت سفارش از تامین کنندگان بوده است. ریشه اصلی این چالش مربوط به پردازنده پیشرفته Kirin ۹۰۰۰ است که پیرامون آن، یک پوشش محرمانگی، پویایی زنجیره تامین را پیچیده کرده و فرآیند تمهید قطعات را به شکل قابل توجهی، به تاخیر انداخته است.
 
در یک اقدام تقریبا غیرمعمول، هواوی یک برنامه اشتراک برای میت ۶۰ پرو اعلام کرد و تحویل ۹۰ روزه سفارش‌ها را قول داد. این رویکرد، خرید این گوشی را برای مصرف کنندگان محدود کرده و منعکس کننده تلاش برای مدیریت زنجیره تامین و در عین حال، حفظ علاقمندی مصرف کنندگان است.
 
با وجود این موانع، میت ۶۰ پرو، به موفقیت قابل توجهی رسیده و طبق آمار کانترپوینت، ظرف مدت هشت هفته از زمان ورود به بازار، ۲.۴ میلیون دستگاه فروش داخلی داشته است. این آمار با در نظر گرفتن محدودیت‌های تجاری آمریکا که هواوی با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، چشمگیر است.
 
بر اساس گزارش گیزمو چاینا، سری میت ۶۰ به خصوص مدل میت ۶۰ پرو، به نماد تاب آوری هواوی تبدیل شده است. توانایی این شرکت برای پشت سر گذاشتن کمبودهای تامین و حفظ موقعیت قوی بازار به خصوص در جشنواره خرید این کشور، قابل ملاحظه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.