تلفن همراه

November 19, 2023
12:45 یکشنبه، 28ام آبانماه 1402
کد خبر: 151992

رقیب اسنپ‌‌‌فود می‌‌‌آید

سال‌هاست که اسنپ‌‌‌فود در غیاب رقبای جدی، حوزه سفارش غذا را در اختیار گرفته است. اما گویا حالا قرار است اُفود به عنوان یک رقیب تازه‌‌‌نفس وارد این حوزه شود. ظاهرا گروه گلرنگ که در گذشته هم در استارت‌آپ‌‌‌هایی مانند تارا و اکالا و دارتیل سرمایه‌گذاری کرده بود، تصمیم گرفته است تا با مجموعه افود oFood به حوزه سفارش آنلاین غذا وارد شود.
 
این اتفاق با جدی کردن فضای رقابت در حوزه ارسال غذا، می‌تواند چالش مهمی برای اسنپ‌‌‌فود به حساب بیاید که سال‌هاست به عنوان بازیگر اصلی این حوزه فعالیت می‌کند. به این ترتیب اُفود فعالیت خود را به صورت کامل آغاز خواهد کرد و از ابتدا امکان سفارش غذا، شیرینی و سوپرمارکت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد اُفود قرار است تمرکز بیشتری را روی رستوران‌‌‌ها و سوپرمارکت‌‌‌هایی بگذارد که تنها سفارش آنلاین و بیرون‌‌‌بر می‌‌‌پذیرند. اگرچه هنوز اخبار رسمی در این زمینه منتشر نشده است، اما انتشار آگهی استخدام این مجموعه در شبکه‌‌‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مدیران اُفود در فکر توسعه آن هستند.
 
بعد از ادغام الوفود و زودفود و بعد از مدتی ریبرندینگ آن به اسنپ‌‌‌فود، رقبای دیگر از جمله ریحون، چلیوری و… به تدریج از میدان رقابت بیرون رفتند تا اسنپ‌‌‌فود حاکمیت این بازار را در دست بگیرد. هر چند در چند سال اخیر دیجی‌‌‌کالا سعی داشته است با سرویس دیجی‌‌‌کالا جت، سهمی از این بازار را در اختیار بگیرد، اما این تلاش بیشتر در حوزه کالاهای سوپرمارکتی نتیجه‌‌‌بخش بوده است و همچنان اغلب کاربران برای سفارش آنلاین غذا به سراغ اسنپ‌‌‌فود می‌‌‌روند. با این اوصاف انتظار می‌رود که ورود یک رقیب تازه‌‌‌نفس و جدی به این حوزه با رقابتی‌‌‌تر کردن فضا، برای کاربران نهایی حق انتخاب بیشتری ایجاد کرده و احتمالا به ارائه خدمات متنوع‌‌‌تری منجر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.