اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 20, 2023
14:24 دوشنبه، 29ام آبانماه 1402
کد خبر: 152065

هوش مصنوعی جدید مایکروسافت برای موتور جستجوی بینگ؛ چکیده محتوای سایت‌ها را ببینید

این هوش مصنوعی مولد که به موتور جستجوی بینگ اضافه شده است، چکیده‌ای از محتوای سایت‌ها را به شما ارائه می‌دهد.
 
 
 
 
هفته قبل مایکروسافت نام تجاری بینگ چت را به Copilot تغییر داد. بااین‌حال، این شرکت همچنان نام بینگ را برای موتور جستجو و ابزارهای وب خود استفاده می‌کند. اکنون غول ردموندی ابزار هوش مصنوعی جدیدی را برای ارائه اطلاعات مختصر و خلاصه محتوای صفحات وب در موتور جستجوی بینگ معرفی کرده است.
 
براساس اعلام وبلاگ رسمی بینگ، مایکروسافت ابزار جدید خود را «هوش مصنوعی مولد Captions» نامیده است. این هوش مصنوعی با بهره‌گیری از قدرت GPT 4، نحوه تعامل کاربران و موتور جستجوی بینگ را بهینه می‌کند. هوش مصنوعی Captions درواقع با تجزیه‌وتحلیل عبارتی که جستجو می‌کنید، مرتبط‌ترین نتایج را از صفحات وب استخراج کرده و به‌طرز ماهرانه‌ای آن‌ها را به متنی قابل‌هضم تبدیل می‌کند.
 
چکیده و کپشن‌هایی که این هوش مصنوعی برای هر عبارت تولید می‌کند، کاملاً منحصربه‌فرد تنظیم می‌شوند. همچنین این کپشن‌ها شاید عبارات دقیقی را از صفحات وب منعکس نکنند، اما بینگ از سیگنال‌ها و تکنیک‌های بی‌شماری برای تضمین کیفیت و دقت متن تولیدشده استفاده می‌کند.
 
ارائه چکیده محتوای سایت ها با موتورجستجوی بینگ
مایکروسافت اعلام کرده است که مدیران وب‌سایت‌هایی که نمی‌خواهند محتوای صفحه وب آن‌ها خلاصه شود، می‌توانند از برچسب‌های NOCACHE یا NOARCHIVE در آن صفحات استفاده کنند. این شرکت همچنین محتوای سایت‌هایی با متاتگ‌های MAXSNIPPET و NOSNIPPET را خلاصه نمی‌کند.
 
مایکروسافت اخیراً ویژگی‌های جدیدی را به ابزارهای Bing Webmaster خود اضافه کرده است که به مدیران وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا ببینند چه مقدار ترافیک به صفحات آن‌ها در وب و از طریق کوپایلت (Bing Chat سابق) تحت فیلتر «Web + Chat» آورده می‌شود. مایکروسافت اطلاعات چت و وب را در یک فیلتر ادغام می‌کند، بنابراین مدیران سایت‌ها نمی‌توانند میزان ترافیک ورودی توسط چت‌بات را به‌تنهایی ببینند.
 
مایکروسافت همچنین اخیراً اپلیکیشن Bing Webmaster Tools را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی عرضه کرده است تا مدیران بتوانند با موبایل هم ترافیک سایت خود را پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.