اپلیکیشن

تلفن همراه

November 21, 2023
14:48 سه شنبه، 30ام آبانماه 1402
کد خبر: 152135

آموزش ساخت کانال واتساپ

در واتساپ کانال به‌راحتی می‌توانید بسازید و از آن برای اطلاع‌رسانی و ارتباط بیشتر با مخاطبان استفاده کنید.
اگر صاحب کسب‌وکار هستید و می‌خواهید راحت‌تر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، حتماً تاکنون به فکر ساخت کانال در پیام‌رسان‌های معروف افتاده‌اید.
 
 
ساخت کانال تلگرام یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط‌گرفتن با مخاطبان محسوب می‌شود؛ اما آیا می‌دانستید واتساپ نیز قابلیت مذکور را به پیام‌رسان خود افزوده است و اکنون می‌توانید از آن استفاده کنید؟
 
با استفاده از کانال می‌توانید مستقیماً محصولاتتان را به مشتریان نشان دهید و در‌صورت نیاز با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
 
پیش از شروع آموزش؛ به‌یاد بسپارید که به‌روزرسانی واتساپ به جدیدترین نسخه‌ی آن الزامی است. در این مقاله، قصد داریم به شما نحوه‌ی ساخت کانال واتساپ را آموزش دهیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه باشید.
 
قابلیت ساخت کانال واتساپ دردسترس عموم قرار گرفته است؛ اما اگر هنوز برای شما فعال نیست، باید کمی صبر کنید.
 
نحوه‌ی ساخت کانال واتساپ
فرقی ندارد از آیفون استفاده می‌کنید یا گوشی اندرویدی، با هر دو نسخه‌ی واتساپ می‌توان کانال ساخت. در گوشی اندرویدی، تنها کافی است مراحل گفته‌شده را دنبال کنید:
 
واتساپ را باز کنید و روی Updates ضربه بزنید.
روی دکمه‌ی به‌علاوه (+) ضربه بزنید و Create Channel را انتخاب کنید.
در صفحه‌ی باز‌شده، روی Continue ضربه بزنید.
در مرحله‌ی بعد، نام کانال خود را وارد کنید و توضیحی درباره‌ی آن بنویسید. با افزودن عکس نمایه، ساخت کانال به‌پایان برسانید.
در‌نهایت، روی Create Channel ضربه بزنید تا فرایند به‌پایان برسد.
 
 
 
 
 
 
اگر گوشی شما آیفون است، این مراحل را به‌ترتیب دنبال کنید:
 
در واتساپ، روی Updates در پایین سمت چپ ضربه بزنید.
سپس روی دکمه‌ی به‌علاوه (+) در بالا سمت راست ضربه بزنید و از پنجره‌ی باز‌شده گزینه‌ی Create Channel را انتخاب کنید.
حال روی Continue ضربه بزنید.
در مرحله‌ی بعد، جزئیات کانال خود، یعنی نام و تصویر نمایه و اطلاعات را تکمیل کنید.
درنهایت، روی Create Channel ضربه بزنید تا مراحل به‌پایان برسند.
پس از انجام این کارها، واتساپ کانال شما را ایجاد می‌کند و به تأیید خاصی نیازی نیست. پس از ساخت کانال نیز، می توانید بلافاصله پیام‌رسانی را شروع کنید.
 
 
 
 
 
 
فراموش نکنید که باید محتواهای ارسالی در راستای سیاست‌های واتساپ باشد و مطمئناً واتساپ با کانال‌هایی که این مسئله را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد کرد. به‌طور‌کلی، اگر می‌خواهید ایمن بمانید، توصیه می‌کنیم از همه اقداماتی که ممکن است حساب کاربری شما را در این پیام‌رسان مسدود کنند، اجتناب کنید.
 
چرا باید در واتساپ کانال داشته باشید
اگر صاحب کسب‌وکاری هستید یا شخصیت شناخته‌شده‌ای دارید، بهتر است در واتساپ کانال داشته باشید. یکی از دلایل‌ اصلی برای داشتن کانال در واتساپ این است که به شما اجازه می‌دهد تا با طرفداران و مشتریانتان ارتباط برقرار کنید و به‌روزرسانی‌ها را مستقیماً در پیام‌رسان مذکور به آن‌ها ارائه دهید.
 
همچنین، در کانالتان می‌توانید نظرسنجی بگذارید و از دنبال‌کنندگان یا مشتریانتان اطلاعات بیشتری به‌دست آورید. بدین‌ترتیب، تعامل بیشتری با آن‌ها برقرار خواهید کرد.
 
علاوه‌براین، از‌آن‌جا‌که واتساپ قابلیت جست‌وجو‌کردن کانال‌های مختلف را به پیام‌رسانش اضافه کرده است، استفاده از ویژگی مذکور ابزاری ضروری برای بیشتر دیده‌شدن به‌وسیله‌ی کاربران محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.