سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 21, 2023
16:01 سه شنبه، 30ام آبانماه 1402
کد خبر: 152141

ویوو با همکاری مدیاتک، هوش مصنوعی را به گوشی‌ها می‌آورد

همکاری ویوو و مدیاتک در توسعه‌ی تراشه‌ی جدید دیمنسیتی، با ارتقای عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند همراه خواهد بود.
 
 
ویوو قبلاً ثابت کرده است که نقش مهمی در توسعه‌ی پردازنده های پرچم‌دار مدیاتک دارد. پیش‌از‌ا‌ین شاهد همکاری ویوو و مدیاتک برای ساخت دیمنسیتی ۹۳۰۰ به‌ویژه درزمینه‌ی هوش مصنوعی بودیم.
 
گزارش اخیر CNMO نشان می‌دهد که این دو شرکت در ساخت دایمنسیتی ۹۴۰۰ نیز فعالانه مشارکت می‌کنند. نفوذ ویوو در مدیاتک به این شرکت اجازه می‌دهد تا با ادغام تراشه‌های پرچم‌دار پیشرفته با محصولات خود، همچنان در بازار پیشتاز بماند.
 
 
 
دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک تراشه‌ی موبایل 5G و متمرکز بر هوش مصنوعی است که با استفاده از فرایند ۴ نانومتری TSMC با ۲۲٫۷ میلیارد ترانزیستور ساخته شده است. این تراشه مدل‌های زبانی هوش مصنوعی ۱ میلیارد پارامتری و ۷ میلیارد پارامتری و یک مدل بینایی کامپیوتری ۱ میلیارد پارامتری را به‌طور مستقیم با گوشی ادغام می‌کند.
 
ادغام مدل‌های مذکور با دستگاه امنیت داده‌ها را افزایش می‌دهد و عملکرد سریع را بهبود می‌بخشد. همچنین، با حفظ داده‌های حساس در دستگاه و تنظیم قابلیت‌های هوش مصنوعی براساس اولویت‌های فردی، تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده کاربر را امکان‌پذیر می‌کند.
 
 
 
همکاری ویوو و مدیاتک بر مدل هوش مصنوعی پرچم‌دار مدیاتک و واحد پردازشی اختصاصی و پلتفرم توسعه‌ی هوش مصنوعی NeuroPilot متمرکز است که عملکرد قدرتمند و کارآمد مدل‌ها را در گوشی‌های هوشمند بهبود می‌بخشد.
 
پردازنده‌های گوشی ویوو، به‌ویژه سری ویوو ایکس ۱۰۰، از فناوری NeuroPilot بهره می‌برند و خود را به‌عنوان مدل‌های پیشرو در میان مدل‌های هوش مصنوعی غیرابری معرفی می‌کنند.
 
به‌نظر می‌رسد که مشارکت ویوو و مدیاتک برای هر دو شرکت سودمند بوده است. سری ایکس ۹۰ ویوو اولین دستگاهی است که به دیمنسیتی ۹۲۰۰ مجهز شد و توجه کاربران را به خود جلب کرد. این روند با سری ایکس ۱۰۰ ادامه پیدا کرد.
 
تراشه‌ی میان‌رده‌ی دیمنسیتی ۸۲۰۰ با گوشی iQOO Neo7 SE در سطح جهانی عرضه شد. شایان ذکر است که مدیاتک با اوپو نیز برای ادغام هوش مصنوعی در تراشه‌های خود در حال همکاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.