فناوری اطلاعات

November 22, 2023
8:46 چهارشنبه، 1ام آذرماه 1402
کد خبر: 152157

مایکروسافت: کارمندان OpenAI را با همان دستمزد فعلی استخدام می‌کنیم

مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری مایکروسافت گفته‌اند که کارمندان OpenAI را با حقوق و مزایای سابقشان استخدام خواهند کرد.
 
 
کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، به کارمندان OpenAI که پس از اخراج ناگهانی سم آلتمن از سمت مدیرعامل، تهدید به استعفا کرده‌اند پیشنهاد استخدام با حقوق فعلی آن‌ها را داد.
 
اسکات در پستی در ایکس نوشت: «به همکارانم در OpenAI می‌گویم که ما درخواست شما را دیده‌ایم و تمایل شما را برای پیوستن به آلتمن در آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی جدید مایکروسافت ارزیابی می‌کنیم. بدانید که اگر نیاز باشد، نقشی در مایکروسافت خواهید داشت که با موقعیت شغلی سابق شما منطبق باشد و اهداف مایکروسافت را پیش ببرد.»
 
روز گذشته، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، گفت که آلتمن، گرگ براکمن و همکارانشان به‌عنوان بخشی از گروه تحقیقات هوش مصنوعی جدید به مایکروسافت می‌پیوندند.
 
بیش از ۷۴۰ کارمند OpenAI، نامه‌ای به هیئت‌مدیره‌ی شرکت نوشتند و تهدید کردند که اگر اعضا استعفا ندهند، به سرپرست سابقشان در مایکروسافت می‌پیوندند.
 
نادلا در مصاحبه‌ با CNBC گفت: «ما انتخاب کرده‌ایم که حتما با OpenAI همکاری کنیم و می‌خواهیم این کار را ادامه دهیم. به‌طور طبیعی این امر وابسته به این است که کارمندان OpenAI در آنجا بمانند یا به مایکروسافت بیایند. من از هر دو گزینه استقبال می‌کنم، اما چیزی که من زیر بار نخواهم رفت، متوقف کردن نوآوری است.»
 
هیئت‌مدیره‌ی OpenAI، جمعه‌ی گذشته آلتمن را به خاطر اختلافات قبلی و عدم صداقت کافی با اعضا اخراج کرد. پس از مذاکرات طولانی که به‌نظر می‌رسید آلتمن را ممکن بود دوباره در شرکت استخدام کند، در نهایت اِمِت شیِر، مدیرعامل سابق توییچ، به‌عنوان سرپرست موقت منصوب شد.
 
حالا جدیدترین گزارش‌ها می‌گویند که مذاکرات بین سم آلتمن و هیئت‌مدیره‌ی OpenAI بار دیگر آغاز شده است و شاید آلتمن به جایگاه شغلی قبلی‌اش برگردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.