سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 22, 2023
16:19 چهارشنبه، 1ام آذرماه 1402
کد خبر: 152199

سامسونگ همچنان برترین برند بازار تلویزیون است

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ از نظر فروش و درآمد جهانی در بازار تلویزیون همچنان پیشتاز است.
سامسونگ برای ۱۷ سال متوالی، بزرگترین برند تلویزیون در جهان بوده است و به‌نظر می‌رسد امسال هم این جایگاه را حفظ خواهد کرد. غول فناوری کره‌ی جنوبی در سال جاری حتی عملکرد بهتری در بازار تلویزیون داشته و طبق داده‌های سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، بار دیگر عنوان برند شماره‌ یک تلویزیون را از نظر فروش و درآمد در سطح جهان به خود اختصاص داد.
 
براساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در بازار تلویزیون، رتبه‌ی اول جهانی را دراختیار دارد. سهم درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ به ۲۹٫۹ درصد رسیده که درمقایسه‌با دوره‌ی مشابه سال قبل نشان از رشد ۲٫۴ درصدی دارد. از نظر حجم فروش، سامسونگ ۱۸٫۳ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد که آن را بالاتر از هر برند دیگری قرار می‌دهد. این شرکت در بازار محصولات پرچمدار که قیمت تلویزیون‌ از ۲۵۰۰ دلار به بالا تعیین می‌شود نیز با سهم ۶۲ درصدی پیشتاز است که نسبت‌ به سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته رشدی ۱۶٫۲ درصدی را تجربه کرد.
 
طبق گزارش‌ها، سامسونگ نه‌تنها پیشتازی خود را در فروش تلویزیون‌ حفظ کرده بلکه سودآوری خود را با افزایش فروش مدل‌های بالارده بهبود داده است. ازجمله این مدل‌ها می‌توان به نسخه‌های بزرگ‌تر QD-OLED، Neo OLED و Micro LED تلویزیون سامسونگ اشاره کرد. ال‌جی نیز در بخش تلویزیون در رتبه‌ی دوم جهانی قرار دارد.
 
وقتی صحبت از تلویزیون‌های OLED به‌میان آید، تلویزیون ال‌ جی با سهم ۵۵ درصدی همچنان برنده‌ی اصلی بازار است. شرکت کره‌ای و رقیب دیرینه‌ی سامسونگ، ۲٫۰۳ میلیون تلویزیون OLED در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری عرضه کرد و در بخش تلویزیون‌های OLED با ابعاد بزرگ‌تر، حتی عملکرد بهتری نسبت‌ به سامسونگ داشت. به‌‌ بیان دیگر ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ حدود ۶۰ درصد از سهم بازار تلویزیون‌های OLED فوق‌العاده بزرگ را به‌خود اختصاص داده که شامل مدل‌های ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.