فناوری اطلاعات

November 24, 2023
23:31 جمعه، 3ام آذرماه 1402
کد خبر: 152348

مهندسان نرم‌افزار سابق گوگل و اسپاتیفای در پنلی در دانشگاه شریف از تجربیات خود گفتند

 

حاضران در پنل رهبری در مهندسی نرم‌افزار از تجربیات در شرکت‌های تکنولوژی گفتند.

به گزارش پیوست، دیروز پنل گفت‌وگو درباره رهبری در مهندسی نرم‌افزار در سالن دکتر ربیعی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. این نشست به حمایت شرکت فناوری سیمرغ، مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف، یکتانت، اسنپ گراسری، دیوار و دیجی‌کالا برگزار شد.

در این پنل کیانوش مختاریان، گرداننده پنل و راهبر ارشد فنی یکتانت که سابقه فعالیت در گوگل را دارد گفت: همکاری‌ میان تیم‌ها در گوگل یک ارزش به حساب می‌آمد. ساختار در آنجا به شکل عمودی طراحی نشده است و تیم‌های مختلف در تعاملی دائمی با هم هستند اما در شرکت‌های ایرانی این مسأله دیده نمی‌شود.

احسان آراسته، راهبر ارشد فنی و محصول اسنپ گراسری گفت: تجربه کیانوش در گوگل این است اما باید ببینیم همین گوگل در سال‌های اول، دوم و سوم فعالیت خود چطور کار می‌کرد. اگر برگردیم به زمانی که آن سازمان هم‌سن سازمان‌های ما بود شاید اینطور کار نمی‌کرد. دوم اینکه ماهیت دسترسی به منابع در آن سازمان نسبت به ما متفاوت است. در ایران صرف نظر از اینکه عمر شرکت‌های ما با آنها متفاوت است با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، وقتی می‌بینیم از چیزی فقط می‌خواهیم یک سال استفاده کنیم شیوه مصرف‌مان نیز متفاوت است. این در مورد نیروی کارمان نیز صادق است.

حمیدرضا سلیمانی، قائم مقام مهندسی دیجی‌کالا که سابقه کار در اسپاتیفای را نیز دارد گفت: وقتی از بازار ایران و خارج صحبت می‌کنیم دقیقا منظورمان چیست؟ در ایران شرکت‌هایی با یک دفتر ۵۰۰ متری و ۵۰ نفر پرسنل از خیلی شرکت‌های تکنولوژی اروپا و آمریکای شمالی بهتر کار می‌کنند و حقوق‌هایی می‌دهند که شاید در اروپا هم ندهند. البته بر عکس آن نیز وجود دارد. در شرکت‌های بزرگ خارج از ایران مثل گوگل پروژه‌های زیادی شکست خورده‌اند، در ایران آنقدر پول نداریم که این همه تجربه کنیم. این یکی از دلایلی است که شیوه کار در شرکت‌هایمان متفاوت است.

آرزو کشاورز، دانشمند ارشد داده در شرکت کروز که او نیز سابقه کار در گوگل را دارد نیز بیان کرد: در شرکت‌های تکنولوژی خیلی روی فعالیت بلند مدت با نیرو حساب نمی‌کنند و این ساختار سازمانی است که روحیه تعامل را تقویت می‌کند. از لحاظ فرهنگی این در کشور ما وجود ندارد. مهم این است مکانیزم‌هایی را طراحی کنیم که رفتار پرو اکتیو را تشویق کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.