تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 24, 2023
23:42 جمعه، 3ام آذرماه 1402
کد خبر: 152366

کارگران آمازون همزمان با بلک فرایدی  اعتصاب کردند

منبع: Digiato

کارگران آمازون با این اعتصاب خواستار افزایش دستمزد خود به 15 پوند (18.69 دلار) در ساعت هستند.

هم‌زمان بلک فرایدی (Black Friday)، کارمندان آمازون در انتقاد به شیوه‌های کاری غول تجارت الکترونیک جهان، در چندین کشور اروپایی دست به اعتصاب زدند.

براساس گزارش رویترز، کارمندان آمازون در این کمپین با نام «Make Amazon Pay» که توسط اتحادیه جهانی UNI تنظیم شده است، هم‌زمان با جمعه سیاه که در آن بسیاری از خرده‌فروشان کالاهای خود را با تخفیف عرضه می‌کنند، تا روز دوشنبه در بیش از 30 کشور اعتصاب خواهند کرد.

در طول دهه گذشته به‌دلیل رشد حوزه تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های آنلاین محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و بلک فرایدی نیز به یک رویداد آنلاین تبدیل شده است. بخش بزرگی از فروش‌های جمعه سیاه که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، توسط آمازون انجام می‌شود.

این اتحادیه اعلام کرد که در آلمان، دومین بازار بزرگ آمازون از نظر فروش در سال گذشته، حدود 250 کارگر در لایپزیگ و حدود 500 کارگر در راینبرگ اعتصاب کرده‌اند. اعتصاب 24 ساعته این اتحادیه برای توافق جمعی درباره حقوق و دستمزد درحال انجام است. روز جمعه همچنین بیش از 200 کارگر آمازون در شهر کاونتری انگلستان دست به اعتصاب زده‌اند.

 

کارگران آمازون خواستار افزایش دستمزد خود به 15 پوند (18.69 دلار) در ساعت هستند. بااین‌وجود سخنگوی غول تجارت الکترونیک اعلام کرده که به کارگران دستمزد عادلانه‌ای پرداخت می‌شود و آن‌ها علاوه بر حقوق بیش از 14 یورو (15.27 دلار) در ساعت خود از مزایای اضافی نیز برخوردارند. همچنین به گفته آمازون، این موضوع روی تحویل سفارشات بلک فرایدی تأثیرگذار نخواهد بود و از آوریل سال 2024 حداقل دستمزد اولیه کارگران به 12.30 تا 13 پوند در ساعت افزایش خواهد یافت.

با وجود رشد سریع برخی رقبا مانند Shein (با 64 میلیون کاربر فعال) و Temu (با 51 میلیون کاربر فعال)، آمازون همچنان محبوبیت خود را در اروپا حفظ کرده و طبق داده‌های data.ai، اپلیکیشن آمازون در ماه اکتبر 146 میلیون کاربر فعال در اروپا داشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.