اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 24, 2023
23:43 جمعه، 3ام آذرماه 1402
کد خبر: 152370

برخی کارمندان OpenAI سالانه تا 800 هزار دلار حقوق و پاداش می‌گیرند

منبع: Digiato

اکثر کارمندان نقش‌های مهندسی OpenAI که از بازگشت سم آلتمن حمایت کرده بودند، بین 200 هزار تا 370 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.

بلومبرگ در گزارش جدیدی ادعا کرده است که کارمندان OpenAI که پس از اخراج «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت، تهدید کرده بودند که استعفا خواهند کرد، سالانه 800 هزار دلار درآمد دارند.

یکی از مشخصه‌های شرکت‌های صنعت فناوری حقوق بالای آن‌هاست، به‌طوری‌که بسیاری از کارمندان شرکت‌هایی ازجمله متا، گوگل و آمازون سالانه حقوق‌های شش رقمی (بین 100 تا 999 هزار دلار) دریافت می‌کنند. حالا بلومبرگ براساس داده‌های پلتفرم Levels.fyi ادعا کرده که مهندسان شرکت‌های فناوری که به‌طور خاص روی هوش مصنوعی تمرکز دارند مانند OpenAI، می‌توانند 8 تا 12.5 درصد بیشتر از سایر مهندسان دریافت کنند.

حقوق و پاداش کارمندان OpenAI

همچنین براساس آگهی‌های شغلی که توسط بلومبرگ بررسی شده‌اند، ظاهراً اکثر کارمندان نقش‌های مهندسی OpenAI بین 200 هزار تا 370 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند و دریافتی برخی از نقش‌های بسیار تخصصی نیز نزدیک به 450 هزار دلار است.

البته همان‌طور که بلومبرگ اشاره کرده، باید توجه داشت که حقوق شر‌کت‌های فناوری شامل پاداش یا جوایز سهام نمی‌شود، بنابراین دریافتی برخی از مهندسان OpenAI به 800 هزار دلار در سال نزدیک است.

در طول چند سال گذشته هوش مصنوعی مورد توجه چشمگیری قرار گرفته و شرکت‌های زیادی به‌دنبال استعدادهای حوزه یادگیری ماشینی هستند. بااین‌حال، تعداد افرادی که می‌توانند روی این فناوری کار کنند نسبتاً کم است و به همین دلیل شرکت‌ها مجبورند تا به این دسته از کارمندان حقوق بالایی بدهند. نیویورک تایمز در گزارش دیگری ادعا کرده که برخی از محققان هوش مصنوعی ممکن است سالانه یک میلیون دلار حقوق دریافت کنند.

در جریان اتفاقات اخیر، این دسته از کارمندان OpenAI نقش زیادی در بازگشت سم آلتمن داشته‌اند.

همان‌طور که احتمالاً بدانید، مدیرعامل OpenAI اوایل این هفته طبق تصمیم هیئت‌مدیره شرکت اخراج شد. در آن زمان گفته شده بود که هیئت‌مدیره دیگر به توانایی او برای رهبری OpenAI اعتماد ندارد. درنهایت، آلتمن به OpenAI بازگشت و تغییراتی در هیئت‌مدیره شرکت اعمال شد. اما در این بین صدها کارمند این شرکت تهدید کرده بودند که در صورت عدم بازگشت آلتمن و استعفای هیئت‌مدیره، این شرکت را ترک می‌کنند و به مایکروسافت می‌پیوندند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.