اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 24, 2023
23:45 جمعه، 3ام آذرماه 1402
کد خبر: 152373

کارمندان سابق اپل معمولاً جذب کدام شرکت‌ها می‌شوند؟

منبع: Digiato

طبق این گزارش، اپل معمولاً استعدادهای خود را از اینتل، مایکروسافت و آمازون جذب می‌کند و کارمندان آن بیشتر به گوگل، آمازون و متا می‌پیوندند.

یک شرکت تحقیقاتی با بررسی پروفایل لینکدین فعالان صنعت فناوری، گزارشی درباره نحوه جابه‌جایی نیروها بین غول‌های فناوری منتشر کرده است. به‌عنوان مثال، در مورد اپل گفته شده که کارمندان سابق آن معمولاً به گوگل یا آمازون ملحق می‌شوند و همچنین بیشتر افرادی که به غول سازنده آیفون می‌پیوندند قبلاً در شرکت‌هایی مانند اینتل و مایکروسافت کار کرده‌اند.

Switch on Business برای درک این موضوع که کدام یک از غول‌های فناوری استعدادهای خود را از رقبا جذب می‌کنند، پروفایل کارمندان آن‌ها در لینکدین را بررسی کرده است. آن‌ها در تحقیقات خود ابتدا بررسی کردند که درحال‌حاضر چند کارمند در این شرکت‌ها کار می‌کنند: گوگل (آلفابت)، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، تسلا، اوراکل، نتفلیکس، انویدیا، Salesforce، ادوبی، اینتل و اوبر.

سپس آن‌ها به دنبال کارمندانی گشتند که هم‌اکنون در یکی از غول‌های فناوری مشغول به کار هستند و قبلاً نیز در یکی از شرکت‌های ذکرشده مشغول به کار بوده‌اند. با این داده‌ها، لیستی از متداول‌ترین مسیرها بین غول‌های فناوری ارائه شد.

طبق این گزارش در مورد اپل، کارمندان آن به احتمال زیاد از شرکت‌های زیر وارد می‌شوند:

اپل در سال 2019 یک میلیارد دلار برای خرید کسب‌و‌کار مودم گوشی اینتل هزینه کرد، زیرا به‌دنبال توسعه تراشه‌هایی رادیویی خود بود و احتمالاً همین امر باعث شده تا غول سازنده تراشه در صدر فهرست بالا قرار بگیرد.

مقاصد محبوب کارمندان اپل

در مقابل، کارمندانی که از اپل خارج می‌شوند نیز به شرکت‌هایی ازجمله گوگل و آمازون می‌پیوندند. لیست محبوب‌ترین مقاصد کارمندان اپل نیز به شرح زیر است:

گوگل
آمازون
متا
مایکروسافت
تسلا
انویدیا
Salesforce
ادوبی
اینتل
اوراکل
نکته دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده این است که اپل نسبتاً تعداد کمی از کارمندان خود را از سایر غول‌های فناوری جذب می‌کند و این میزان فقط 5.7 درصد اعلام شده است. درهمین‌حال میزان جذب کارمندان سایر شرکت‌ها توسط متا 26.5 درصد، گوگل 25.1 درصد و سیلز‌فورس 20.7 درصد است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.