تلفن همراه

گوشی

November 25, 2023
9:35 شنبه، 4ام آذرماه 1402
کد خبر: 152419

زنگ خطر برای رقبای آیفون ۱۵؛ مصرف انرژی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نگران‌کننده است

منبع: zoomit

نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد مصرف انرژی Snapdragon 8 Gen 3 نسبت‌به نسل‌ قبلی این تراشه و پردازنده‌های رقیب خیلی بیشتر است.

اخیراً خبرهای ناامیدکننده‌ای درمورد مصرف انرژی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شده و اکنون گزارش Golden Reviewer این ضعف را بیشتر آشکار می‌کند. کوالکام هنگام معرفی پردازنده جدیدش وعده‌ی بهبود ۳۰ درصدی قدرت عملکرد آن را داد، اما طبق برخی گزارش‌ها، توان پردازشی سیستم-روی-چیپ مذکور فقط ۱۴ درصد بیشتر است درحالی‌که ۲۸ درصد انرژی بیشتری نسبت‌به نسل قبل مصرف می‌کند.

Golden Reviewer چندین آزمایش روی شیائومی ۱۴ پرو انجام داده است. گوشی شیائومی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برد و سیستم-روی-چیپ مذکور از یک هسته‌ی اصلی Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز، پنج هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۳ تا ۳٫۲ گیگاهرتز و دو هسته‌ی Cortex-A520 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

با پیشرفت‌های سخت‌افزاری اعمال شده در اسنپدراگون ۸ نسل ۳، بهبود قابل‌ توجهی در عملکرد آن دیده می‌شود. این تراشه در آزمایش SPECint06 Big Core نسبت‌به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ تا ۱۴ درصد سریع‌تر بود. سیستم-روی-چیپ پرچمدار کوالکام در آزمایش مذکور نسبت‌به اسنپدراگون ۸ نسل ۲، دیمنسیتی ۹۲۰۰ و تنسور G3 گوگل نیز به‌ترتیب ۲۲ درصد، ۴۳ درصد و ۵۹ درصد عملکرد بهتری ارائه داد. نکته‌ی مهم اینکه تراشه‌های رقیب همگی از هسته‌ی اصلی Cortex-X3 بهره می‌برند.

طبق آزمایش‌های انجام‌شده، مصرف انرژی Snapdragon 8 Gen 3 درمقایسه با Snapdragon 8 Plus Gen 2 و Snapdragon 8 Gen 2 به‌ترتیب ۲۸٫۳ درصد و ۷۵ درصد بیشتر است.

راندمان کلی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که عملکرد آن‌ را براساس مصرف برق درنظر می‌گیرد ۱۱٫۰۵ است. درمقام مقایسه، راندمان اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌ترتیب ۱۲٫۴۲ و ۱۵٫۹۴ است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.