رگولاتوری

November 25, 2023
10:37 شنبه، 4ام آذرماه 1402
کد خبر: 152452

آفکام به دنبال به اشتراک گذاری بیشتر فرکانس‌های جدید است

ICTna.ir – رگولاتور انگلیس، آفکام، مشتاق است تا فرهنگ اشتراک گذاری در بازار مخابرات بریتانیا را تقویت کند و به همین دلیل یک مشاوره در مورد قوانین پیشنهادی اشتراک طیف جدید باز کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آفکام می‌گوید به دنبال ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در مدیریت طیف مشترک است و از این طریق، طیف بیشتری را در دسترس قرار می‌دهد، به‌ویژه در باند 3.8 گیگاهرتز تا 4.2 گیگاهرتز.

آفکام یادآوری می کند که چارچوب دسترسی مشترک خود را در سال 2019 معرفی کرده است و علاقه زیادی به آن داشته است.

آفکام گفت: ما بیش از 1500 مجوز برای این نوع دسترسی به طیف صادر کرده‌ایم و انتظار داریم با اتخاذ رویکردهای مشابه تعدادی از کشورهای دیگر، تقاضا همچنان رشد کند.

کاربردهای جدید شامل راه اندازی دوربین های 5G برای پخش رویدادهای بزرگ، نظارت و اتوماسیون سایت های لجستیکی و صنعتی و دسترسی بی سیم ثابت مبتنی بر 5G است. باند 3.8 گیگاهرتز – 4.2 گیگاهرتز محبوب ترین بود، با بیش از 500 مجوز از این 1500 مجوز زنده در آن محدوده فرکانس. رگولاتور انگلیس در چهار سال گذشته در مجموع 2059 مجوز دسترسی مشترک اعطا کرده است، اما برخی از آنها پس داده شده یا لغو شده اند.

به گفته آفکام، این قوانین در زمانی تنظیم شدند که تجربه محدودی در صنعت از نحوه تعامل کاربران جدید باندهای فرکانس به اشتراک گذاری وجود داشت، زمانی که سطح تقاضا نامشخص بود و اطلاعات واقعی در مورد همزیستی بین خدمات محدود بود.

تغییرات پیشنهادی در بیشتر موارد حول محور کاهش محدودیت‌ها در طیف مشترک است. به عنوان مثال، یک اصل کلیدی پیشنهاد آفکام، کاهش فاصله جدایی بین کاربران فرکانس ها به میزان حدود 75 درصد برای استفاده کم مصرف و 90 درصد برای توان متوسط ​​است، با این دیدگاه که در آینده روی بهبودهای بیشتر کار شود. اساساً، این در مورد فشرده کردن کاربران بیشتر در طیف موجود است.

همچنین پیشنهاد می‌کند تا سه دسی‌بل بیشتر از توان تابشی معادل همسانگرد (EIRP) – معیاری از توان مربوط به آنتن‌ها – در محصول کم مصرف خود برای پشتیبانی از پوشش گسترده‌تر و کاهش چالش‌های استقرار، به‌ویژه در محیط‌های شهری، مجاز باشد.

همچنین پیشنهادهایی در مورد حذف الزامات برای کاربران برای حفظ سوابق خاص برای پایانه‌های موبایل متصل به ایستگاه‌های پایه داخلی کم مصرف در باند 3.8 گیگاهرتز-4.2 گیگاهرتز وجود دارد، اقدامی که راه‌حل‌های میزبان خنثی‌تری را ممکن می‌سازد و کاربران همسایه را در تمام باندهای دسترسی مشترک قادر می سازد تا در برنامه های کاربردی برای استقرار طیف جدید همکاری کنند و ترتیبات صدور مجوز سفارشی بین آنها را انجام دهند.

همچنین برخی از حرکات قیمت گذاری در سند مشاوره آفکام ذکر شده است. این سازمان به دنبال قیمت‌گذاری مبتنی بر انگیزه بیشتری است تا امکان استفاده کارآمدتر از طیف را فراهم کند.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.