تلفن همراه

گوشی

هوش مصنوعی

November 27, 2023
9:11 دوشنبه، 6ام آذرماه 1402
کد خبر: 152727

دوربین گوشی‌های سونی در نبرد با تصاویر هوش مصنوعی، به امضای دیجیتالی خاصی مجهز می‌شوند

منبع: دیجیاتو

سونی می‌خواهد برای حفظ اصالت عکس‌های واقعی که با هوش مصنوعی ساخته نشده‌اند، یک امضای دیجیتالی درون دوربین گوشی‌های خود قرار دهد.

با افزایش عکس‌های ساختگی هوش مصنوعی، گاهی به‌سختی می‌توان عکس‌های واقعی را تشخیص داد. اکنون سونی قصد دارد با قراردادن یک امضای دیجیتال در عکس‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی‌هایش، اصالت عکس‌های واقعی را تضمین کند. احتمال دارد پرچمدار بعدی اکسپریا سونی به این ویژگی مجهز شود.

سونی معمولاً پرچمدارهای خود را تحت عنوان «اکسپریا 1» معرفی می‌کند. اگر این شرکت ژاپنی تغییری در قوانین نام‌گذاری خود ایجاد نکند، احتمالاً مدل سال آینده میلادی، اکسپریا 1 VI باشد. همیشه اکسپریا 1 سونی ویژگی جدیدی با خود به دنیای تکنولوژی می‌آورد، به‌نظر می‌رسد که مدل VI نیز تابع این قاعده باشد. براساس این گزارش، سونی می‌خواهد در عکس‌های این گوشی، امضای دیجیتالی خاصی قرار دهد تا اصالت عکس‌ها مشخص شود.

مبارزه سونی با عکس‌های هوش مصنوعی
سونی به‌دنبال این است که با تضمین اصالت در عکس‌های واقعی، از پیشرفت‌های هوش مصنوعی در عکاسی پیشی بگیرد. براساس گزارش‌ها، سونی دومین دور آزمایش خود برای فناوری اصالت درون دوربینی را تکمیل کرده است. گفته می‌شود که این ویژگی نرم‌افزاری جدید، یک عکس را با امضای دیجیتال مبتنی بر ماشین مهر می‌کند و فرصت دستکاری را همان ابتدا از بین می‌برد.

این ویژگی جدید برای خبرنگاران یا روزنامه‌نگارانی که مشروعیت عکس برای آن‌ها اهمیت دارد، یک ویژگی ایده‌آل است. سونی برای تکمیل ویژگی احراز هویت دیجیتالی، با شرکت Camera Bits همکاری می‌کند. علاوه‌براین، این همکاری می‌تواند نرم‌افزار مهم Photo Mechanic را در دسترس سونی قرار دهد.

سونی هنوز رسماً اعلام نکرده است که آیا قصد دارد در آینده این امضای درون دوربینی را به پرچمدار جدید اکسپریا 1 بیاورد یا خیر. مانند بسیاری از دستگاه‌های پرچمدار، سونی احتمالاً از اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده خواهد کرد که با پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای تصاویر و ویدیوها همراه است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.