فناوری اطلاعات

November 27, 2023
16:47 دوشنبه، 6ام آذرماه 1402
کد خبر: 152792

استرالیا به فکر قوانین جدید برای پلتفرم‌های دیجیتالی افتاد

دیده‌بان رقابت استرالیا در واکنش به رشد سریع پلتفرم‌های دیجیتالی مانند آمازون، اپل، گوگل، متا و مایکروسافت در این کشور، خواستار قوانین رقابت جدید برای آنها شد.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در تازه‌ترین گزارش برای «استعلام خدمات پلتفرم دیجیتالی»، نگرانی‌هایی را نسبت به توسعه سریع این پلتفرم‌ها و افزایش ریسک رفتارهای نامطلوب مانند جمع آوری گسترده داده و بکارگیری شیوه‌هایی برای محدود کردن مشتریان و انتخاب‌های آینده آنها، ابراز کرد.

جینا کاس-گوتلیب، رئیس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا اظهار کرد: اصلاحات پیشنهادی ما شامل فراخوانی برای حمایت از مصرف‌کننده مورد هدف و شیوه نامه‌های خدمات خاص برای جلوگیری از رفتار ضدرقابتی توسط پلتفرم‌های دیجیتالی خاص است.

این کمیسیون یافته‌های خاصی درباره رفتار ضدرقابتی ارائه نکرده است، اما می‌گوید پلتفرم‌های دیجیتالی صاحب قدرت بازار قابل توجه، می‌توانند از شیوه‌هایی مانند بسته‌بندی محصولات و تنظیمات پیش‌نصب و پیش‌فرض برای محدود کردن انتخاب مشتری یا ممانعت از نوآوری رقبا، استفاده کنند.

دیده بان رقابت استرالیا در زمینه شیوه‌های جمع آوری داده، دریافته که این فراهم کنندگان خدمات، با توسعه فعالیت، دسترسی بیشتری به داده‌های مصرف کنندگان دارند و همیشه از سیاست‌های حفظ حریم خصوصی مربوطه مشخص نیست که آیا داده‌های جمع آوری شده توسط آنها، از آنچه برای عملکرد دستگاه یا بهبود محصول لازم است بیشتر است یا خیر.

رگولاتور استرالیایی همچنین تعهدات اجباری جدیدی را برای تمام پلتفرم‌های دیجیتالی برای برخورد با کلاهبرداری‌ها، برنامه‌های مضر، بررسی‌های جعلی، از جمله الزامات اطلاعیه و اقدام و احراز هویت قوی‌تر کاربران تجاری و بازبینی‌ها، پیشنهاد کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا اعلام کرد باید اطمینان حاصل شود که قوانین رقابت برای پاسخگویی به چالش‌های بالقوه ناشی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، مناسب هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این کمیسیون در اوایل سال میلادی جاری، اعلام کرد اکوسیستم ارائه دهندگان خدمات پلتفرم دیجیتالی کشور را که به سرعت در حال تغییر و تحول است، در راستای یک تحقیق پنج ساله در این بخش، بررسی خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.