اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

November 28, 2023
10:33 سه شنبه، 7ام آذرماه 1402
کد خبر: 152879

عدم قطعیت در Telefónica Tech

ICTna.ir – شرکت مخابراتی تلفونیکا از تعدادی از بانک‌ها خواسته است تا میزان سود حاصل از فروش واحد فناوری خود را بررسی کنند که این امر باعث ایجاد شک تازه‌ای در مورد آینده این بخش می‌شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منابع ناشناس به نقل از ال کانفیدنشال گفتند که رئیس فعلی اسپانیا بانکو سانتاندر را استخدام کرده است و او محاسبه کرده است که بخش Tech بین 3.1 تا 3.5 میلیارد یورو ارزش دارد.

دو بانک دیگر که گفته می شود توسط تلفونیکا نظارت شده اند – La Caixa و BBVA – کمی محافظه کارتر بودند و ارزش آن را 2.7 میلیارد یورو ارزیابی کردند. به گفته این منابع، استدلال آنها این است که تلفونیکا به دنبال حفظ کنترل اکثریت فناوری است، به این معنی که سرمایه گذاران بالقوه کمتر مایل به پرداخت حق السهم برای داشتن اقلیت هستند.

حتی این ارزش کمتر هنوز بیشتر از 2 میلیارد یورویی است که در زمان انتشار شایعات مشابه در ماه اکتبر در اطراف وجود داشت .

اتفاقاً یک بانک به طور آشکار در لیست غایب است. مورگان استنلی در ژانویه توسط تلفونیکا استخدام شد در این لیست نیست!

با این حال، طبق گزارش El Confidencial ، روابط تلفونیکا با مورگان استنلی ظاهراً زمانی تیره شد که مشخص شد این بانک به عنوان مشاور شرکت مخابراتی عربستان سعودی (STC) فعالیت می کند زیرا 9.9 درصد از سهام آن را در تلفونیکا ایجاد کرده است.

هر سرمایه‌گذاری که به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی تقاضا برای امنیت سایبری، اینترنت اشیا و راه‌حل‌های کلان داده است، می‌تواند بدتر از سهم گرفتن در Telefónica Tech باشد.

این بخش به سرعت در حال رشد بیش از 1.33 میلیارد یورو در 9 ماه اول سال به دست آورد که 30 درصد نسبت به سال 2022 رشد داشت. Telefónica گفت که 85 درصد از درآمد آن در بازارهایی با ارزهای قوی ایجاد می شود. رزروها نسبت به سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.

هنگامی که تلفونیکا برنامه استراتژیک به روز شده خود – GPS – را در اوایل این ماه ارائه کرد، گفت Tech به نقش مهمی در دستیابی به هدف خود برای ایجاد 5 میلیارد یورو جریان نقدی رایگان تا پایان سال 2026 ادامه خواهد داد. این هدف برای تلفونیکا تعیین کرده است. بخش تکنوولوژی تا آن زمان 3 میلیارد یورو درآمد ایجاد می کند که معادل نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 18 درصدی است.

با نقشی در برنامه استراتژیک گروه، دفتر سفارش قوی، رشد درآمد چشمگیر، و مجموعه ای از راه حل ها که به برخی از پرتقاضاترین حوزه های بخش فناوری سازمانی می پردازد، این سوال مطرح می شود که چرا تلفونیکا می خواهد توان آن را کاهش دهد؟

پ

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.