تلفن همراه

گوشی

December 6, 2023
10:50 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1402
کد خبر: 153582

اپل به ۳ تریلیون دلار بازگشت

منبع: ایسنا

ارزش بازار اپل برای نخستین بار از ماه اوت، در حدود ۳ تریلیون دلار بسته شد.

ارزش بازار اپل در دسامبر سال ۲۰۲۲، در میانه معاملات روزانه، برای مدت کوتاهی به ۳ تریلیون دلار رسید اما نخستین بار در ژوئیه، رسما از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرد. قیمت سهام اپل در ۳۱ ژوئیه به بالاترین رکورد همه زمان‌ها رسید و این شرکت را به ارزشمندترین شرکت سهامی عام آمریکا تبدیل کرد.

این نقطه عطف، نشانه دوام اپل است. قیمت سهام سازنده آیفون، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، بیش از ۴۸ درصد رشد کرده است. با این حال، این شرکت، مجموع سهام خود را از طریق بازخرید سهام، کاهش داده است.

سرمایه‌گذاران، اپل را شرکت قدرتمندی با جریان نقدی قابل توجه می‌بینند که محصولات محبوب در سطح جهانی و برنامه‌های قوی برای سوددهی سهامداران دارد، آن هم در شرایطی که با کندی رشد و مشکلات در بازارهایی مانند چین دست و پنجه نرم می‌کند.

اپل در سال مالی ۲۰۲۳ که از اکتبر آغاز شد، درآمد کلی ۳۸۳.۲۹ میلیارد دلار را گزارش کرد که حدود سه درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، اپل همچنین در نوامبر هشدار داد که رشد درآمد سالانه در سه ماهه دسامبر را که اولین سه ماهه کامل فروش آیفون ۱۵ است، پیش‌بینی نمی‌کند. اپل در سال آینده، هدست واقعیت مجازی «ویژن پرو» خود را عرضه خواهد کرد که اولین محصول مهم این شرکت از زمان معرفی اپل واچ در سال ۲۰۱۴ است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.