اپراتورها

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

December 9, 2023
15:11 شنبه، 18ام آذرماه 1402
کد خبر: 153808

حمایت ایرانسل از نوآوری‌های حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال

ایرانسل با اعلام فراخوان، از صاحبان کسب‌وکار و صاحبان ایده‌های نوآور در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی  و فناوری‌های نوظهور در توسعه سبک زندگی دیجیتال، دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، مرکز نوآوری ایرانسل‌ با هدف خلق ارزش در مسیر گسترش سرویس‌های متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال، حمایت خود را از  کسب‌وکارها و ایده‌های نوآور و در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور در توسعه سبک زندگی دیجیتال اعلام می‌کند.

به همین منظور ایرانسل با دعوت از صاحبان کسب‌وکار و افراد خلاق که در هر یک از حوزه‌های مورد نظر این مرکز، ایده و یا محصولی دارند، دعوت می‌کند تا ایده‌های خود را با ایرانسل در میان گذاشته و در صورت تأیید این ایده‌ها توسط تیم‌های داوری، مورد حمایت قرار گیرند.

از مهمترین زمینه‌های مورد حمایت مرکز نوآوری ایرانسل‌ که زیر مجموعه ایرانسل‌لبز است، می‌توان به توسعه خدمات در زمینه خدمات سبک زندگی دیجیتال (Digital Lifestyle Services)، سلامت دیجیتال (E-Health)، شناسه دیجیتال (Digital ID)، امتیازدهی اعتباری (Credit Scoring)، خدمات مبتنی بر بستر ابری (Cloud-based Services)، توسعه خدمات در زمینه تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) و خدمات ویدئو بر مبنای تقاضا (Video on Demand)، در حوزه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، زنجیره بلوکی، کلان داده، رباتیک، رایانش ابری، بیومتری، پردازش زبان طبیعی و…، اشاره کرد.

ایرانسل‌لبز پس از پایان مهلت فراخوان در ۳۰ دی ۱۴۰۲، ایده‌های دریافتی را مطابق با روال معمول شتاب‌دهنده‌ها، مورد ارزیابی اولیه داخلی قرار می‌دهد. سپس از افراد و تیم‌های منتخب دعوت می‌کند تا طرح یا ایده خود را به صورت حضوری ارائه کنند؛ پس از این مرحله، نتیجه نهایی پذیرش و یا عدم پذیرش به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

صاحبان کسب و کار و افراد خلاق می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه زمینه‌های مورد حمایت، به وبسایت ایرانسل لبز مراجعه و طرح یا ایده خود را تا ۳۰ دی ۱۴۰۲، را از طریق وبسایت ارسال کنند.

ایرانسل پیش از این و در آبان ۱۴۰۲، دور جدید حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و با تمرکز بر موضوع هوش مصنوعی را اعلام و از دانشجویان و پژوهشگران دعوت به همکاری کرده بود.

استراتژی ایرانسل در چند سال اخیر، حرکت از شرکت خدمات ارتباط‌پایه (Telco) به شرکت فناوری‌محور (Techco) است که هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و پلتفرم، بتواند خدمات متنوعی را عرضه کند و زیست‌بوم دیجیتال کشور را توانمندتر سازد. ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحول دیجیتال، در راستای تحقق این امر، حمایت از از نوآوری‌های حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است.

مجموعه ایرانسل‌لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است. چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌ نسل پنج در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.