اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

رگولیشن

فناوری اطلاعات

December 10, 2023
12:12 یکشنبه، 19ام آذرماه 1402
کد خبر: 153842

مخالفت گوگل با جداسازی کسب وکار تبلیغاتی‌اش در اروپا

گوگل دیروز دستور احتمالی رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا برای فروش کسب وکار تبلیغات آنلاین اش را نقد و اعلام کرد چنین دستوری نامتناسب است و به صلاح شرکای تبلیغاتی اش نیست.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، اظهارات اولیور بتل مدیر گوگل و دن تایلر نایب رییس تبلیغات جهانی شرکت در حقیقت پس از پاسخ به اتهاماتی بیان شد که اتحادیه اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ میلادی به این شرکت آمریکایی وارد کرد.

بتل در این باره به خبرنگاران گفت:ٖ ما مخالف واگذاری هستیم. ما تصور نمی کنیم که این نتیجه مناسبی برای پرونده باشد. ما معتقدیم این بخش فوق العاده کارآمدی از تجارت مان است. همچنین این نوع راه حل در شرایط موجود نامتناسب است. ما در پاسخ به بیانیه اعتراضات آنها به کمیسیون اتحادیه اروپا همین موضوع را توضیح داده ایم.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد گوگل از سال ۲۰۱۴ میلادی از سلطه خود در صنعت فناوری تبلیغات آنلاین سواستفاده کرده است.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل با تضمین آنکه ابزارهای واسطه گری اش در سمت خرید و فروش در مزایده ها سیستم AdX را ترجیح می دهند، از قدرت خود در بازار سواستفاده کرده است.

تایلور اعلام کرد: فعالیت در این صنعت به عنوان آگهی دهنده و ناشر آگهی یک روند معمول است و در این حوزه نیز چند رقیب وجود دارد. شرکت های متعددی وجود دارد که درزمینه کسب وکار تبلیغاتی با ما رقابت می کنند ؛ آمازون، مایکروسافت، کریتئو، کامکست و دیگران.

او در ادامه افزود: آنها پلتفرم های تبلیغاتی و ابزارهایی مشابه ما در حوزه آگهی دهندگان و ناشران را ارائه می کنند. اکنون این روند در صنعت متداول است زیرا به سود هر دو طرف است. فناوری های یکپارچه فراهم کردن ارتباطات با کیفیتی را تسهیل می کنند که آگهی دهنده و پیج ناشر متناسب را به یکدیگر پیوند می دهد.

در کارزار جدید گوگل با قانونگذاران، خطرات برای این شرکت بیشتر است زیرا بخشی از تجارت تبلیغاتی این شرکت را شامل می شود که ۷۹ درصد از کل درآمد سال گذشته آن را تشکیل داده است.

در سال ۲۰۲۲ میلادی درآمد تبلیغاتی گوگل از بخش سرویس های جستجو، جی میل، گوگل پلی، گوگل مپس، آگهی های یوتیوب و غیره به ۲۲۴.۵ میلیارد دلار رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.