هوش مصنوعی

December 10, 2023
12:35 یکشنبه، 19ام آذرماه 1402
کد خبر: 153890

چت‌جی‌پی‌تی از انجام کار‌های سنگین خسته شده است

 

گزارش کاربران چت‌بات محبوب اوپن‌ای‌آی نشان می‌دهد این ابزار به تازگی از انجام یک سری کارها امتنا می‌کند و حتی در مواردی از کاربر می‌خواهد تا خودش کار را به پایان برساند. بسیاری از کاربران به ویژه درمورد عملکرد این چت‌بات در برنامه نویسی و حتی کاهش کیفیت کار آن شکایت دارند. اوپن‌ای‌آی می‌گوید در حال بررسی مشکلات پیش آمده است.

به گزارش پیوست به نقل از اینسایدر، OpenAI در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهند ChatGPT به کاربران می‌گوید خودتان کار را انجام دهید و یا به طور کلی از انجام آن امتنا می‌کند.

اوپن‌ای‌آی در حساب کاربری ChatGPT در شبکه اجتماعی اکس گفت بازخورد کاربران درمورد «تنبلی» چت‌بات خود را تحت بررسی دارد.

شرکت در این پست نوشت: «ما از ۱۱ نوامبر این مدل را بروزرسانی نکردیم و این مسئله به هیچ وجه عمدی نیست. رفتار مدل ممکن است غیرقابل پیش‌بینی باشد و به دنبال رفع آن هستیم.»

ChatGPT به ابزاری انقلابی برای کارکنان تبدیل شده است و بسیاری وظایف تکراری خود را به این روبات واگذار می‌کنند. همین مساله باعث شده تا تعداد کاربران این چت‌بات براساس برآورد‌ها با ۱.۷ میلیارد نفر بردس. تحقیقات نشان می‌دهد که از زمان عرضه ChatGPT در ماه نوامبر سال گذشته، این چت‌بات با افزایش بازدهی و بهبود کیفیت کار کارکنان کمک کرده است.

اما گزارش‌های جدیدی از کاربران نشان می‌دهد که این ابزار دیگر برخی از درخواست‌های آنها را اجابت نمی‌کند.

برای مثال وبسایت سمافور گزارش می‌دهد که یک بنیان‌گذار استارت‌آپی از روبات خواسته تا لیست روزهای هفته تا تاریخ ۵ مه را ارائه کند. اما ChatGPT در پاسخ می‌گوید قادر به تکمیل این «لیست خسته‌کننده» نیست. چت‌جی‌پی‌تی در پاسخ به درخواست مشابهی از سوی بیزنس اینسایدر اما راهنمایی‌هایی برای محاسبه تعداد هفته‌ها از تاریخ ۹ دسامبر تا ۵ مه ارائه کرد و در پایان نیز پاسخ درست را ارائه داد.

چندین کاربر شبکه اجتماعی ردیت نیز گلایه کرده‌اند که برای انجام درست کارها توسط ChatGPT، باید پرامپت‌های مختلفی را برای رسیدن به پاسخ نهایی امتحان کنند و این کاری بسیار زمان‌بر است. بسیاری از شکایت‌ها روی بخش کدنویسی ChatGPT تمرکز دارند و خواستار بازگشت به نسخه پیشین روبات هستند. کاربران می‌گویند کیفیت پاسخ‌ها نیز کاهش یافته است.

کارکنان اوپن‌ای‌آی پیش از این بخشی از مشکلات جدید را به یک باگ نرم‌افزاری نسبت داده بودند اما شرکت روز شنبه اعلام کرد که هنوز در حال بررسی شکایت‌ها است. اوپن‌ای‌آی طی پستی در اکس گفت که فرایند آموزش این روبات ممکن است شخصیت‌های مختلفی را ایجاد کرده باشد.

پست اوپن‌ای‌آی در اکس می‌گوید: «آموزش مدل‌های چت یک فرایند بی‌نقص صنعتی نیست. دفعات مختلف آموزشی حتی براساس دیتاست‌های یکسان نیز ممکن است مدل‌هایی با شخصیت متفاوت، سبک نوشتاری، رفتار متفاوت در امتنا از کار، ارزیابی عملکرد و حتی سوگیری سیاسی متفاوت را ارائه کند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.