امنیت

فناوری اطلاعات

December 11, 2023
9:35 دوشنبه، 20ام آذرماه 1402
کد خبر: 153926

تایید باگ ویندوز در تغییر نام چاپگرها به HP LaserJet M101-M106

شرکت مایکروسافت نقصی را تأیید کرده است که باعث می‌شود پس از تغییر نام همه چاپگرها به HP LaserJet M101-M106، برنامه HP Smart به طور خودکار در سیستم‌های ویندوز نصب شود. برخی کاربران ویندوز، این مشکل را در وب‌‌‌‌‌‌سایت انجمن مایکروسافت و در شبکه‌‌‌‌‌‌های اجتماعی آنلاین گزارش کرده‌‌‌‌‌‌اند.

بر اساس این گزارش‌‌‌‌‌‌ها، برنامه HP Smart به طور خودکار، حتی اگر کاربران دارای چاپگر یا کامپیوتر HP نباشند یا از آنها استفاده ‌‌‌‌‌‌نکنند، بر روی برخی کامپیوترهای دارای ویندوزهای 10 و 11، از طریق Microsoft Store نصب می‌شود. در حالی که در ابتدا، برخی از کاربران گمان می‌‌‌‌‌‌کردند که سیستم‌‌‌‌‌‌های آنها در معرض خطر قرار گرفته است، مایکروسافت اکنون تأیید کرده است که این یک مشکل شناخته شده است که بر پلتفرم کلاینت (Windows 10 1809 یا جدیدتر و ویندوز 11) و سرور (ویندوز سرور 2012 یا بالاتر) تأثیر می‌‌‌‌‌‌گذارد. طبق یافته‌های مایکروسافت، دستگاه‌های بدون دسترسی به Microsoft Store نباید تحت تأثیر این مشکل خاص قرار بگیرند.
در مشکل اخیر، تمام چاپگرها، صرف نظر از سازنده اصلی آنها، در سیستم‌‌‌‌‌‌های تاثیر پذیرفته به عنوان چاپگرهای HP برچسب‌‌‌‌‌‌گذاری می‌‌‌‌‌‌شوند و این احتمال وجود دارد که نماد چاپگرها نیز تغییر کند. بعلاوه هنگامی که کاربران سعی می‌‌‌‌‌‌کنند چاپگر را با دوبار کلیک کردن روی آن باز کنند، ممکن است پیام خطای روی صفحه را با عنوان “No tasks are available for this page” ببینند.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که انتظار ندارد فرآیندهای چاپ تحت تأثیر این مشکل قرار گیرد و طبق روال معمول، کارهای چاپ، کپی یا اسکن باید در صف انجام کار قرار ‌‌‌‌‌‌گیرند. همچنین چاپگرهای دستگاه همچنان از درایورهای مورد انتظار برای عملیات چاپگر استفاده خواهند کرد.

محصولات تحت تاثیر
براساس اعلام شرکت مایکروسافت، نسخه‌‌‌‌‌‌های ویندوز 10 1809 و ویندوز 11 و نسخه‌‌‌‌‌‌های جدیدتر آنها و ویندوزهای سرور از سرور 2012 و نسخه‌‌‌‌‌‌های پس از آن تحت تأثیر چالش ایجاد شده قرار دارند. به نظر می-رسد این مشکل به دلیل ادغام اشتباه متادیتای ارسال شرکت HP با سیستم عامل ویندوز رخ داده است. این جزئیات و ادغام اشتباه در به‌‌‌‌‌‌روزرسانی‌‌‌‌‌‌های منتشر شده در هفته انتهایی نوامبر به سیستم‌‌‌‌‌‌های ویندوزی راه یافته است.
اختلال متادیتای Windows Update بر محصولات یا خدمات مایکروسافت از جمله Microsoft Print to PDF and XPS Document Writer تأثیر می‌‌‌‌‌‌گذارد و چاپگرهای دیگر، از جمله چاپگرها و پرینترهایEPSON نیز به عنوان محصولات HP ظاهر می‌‌‌‌‌‌شوند.

توصیه‌های امنیتی
طبق اعلام شرکت مایکروسافت، این شرکت در حال بررسی این مشکل است و به زودی به‌‌‌‌‌‌روز‌‌‌‌‌‌رسانی آن را ارائه خواهد کرد. کاربران خانگی و تجاری که به دنبال کمک هستند، لازم است تا از طریق فرم آنلاین موجود در https://support.microsoft.com/contactus با پشتیبانی تماس بگیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.