اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 12, 2023
9:47 سه شنبه، 21ام آذرماه 1402
کد خبر: 154084

جنگ غزه در صدر ترند گوگل

شرکت فناوری گوگل پرجستجوترین های این موتور جستجو را در سراسر جهان و حوزه های مختلف از فوت اشخاص محبوب و هنرمند گرفته تا اخبار تراژیک منتشر کرده است.

به گزارش مهر به نقل از کانبراتایمز، در سال جاری میلادی برای ا داده‌های جهانی گوگل، درگیری‌های ادامه دار رژیم صهیونیستی و حماس در صدر ترندها بود. پس از آن جستجوهای مربوط به کشتی غرق شده تایتانیک قرار داشت. همچنین در ماه فوریه اخبار مربوط به زلزله‌های سهمگین در ترکیه و سوریه در صدر جستجوهای گوگل بود.

پرجستجو ترین فرد گوگل در ۲۰۲۳ میلادی دامار هاملین بازیکن لیگ NFLآمریکا بود که در ماه ژانویه حین بازی در زمین مسابقه دچار ایست قلبی شد اما نجات یافت. از سوی دیگر جرمی رنر بازیگر هالیوودی که از یک حادثه جدی جان سالم به در برده بود نیز در میان افراد پرجستجو بود. از سوی دیگر متیو پری (بازیگر سریال فرندز) جزو افراد پرجستجوی گوگل بود که در سال جاری میلادی فوت کردند.

پر جستجوترین فیلم گوگل باربی و پس از آن اوپنهایمر و در رده سوم فیلم هندی جوان بود. در بخش سریال‌های تلویزیونی Last if Us، ونزدی و جینی و جورجیا نیز در فهرست ۲۰۲۳ گوگل قرار دارند.

همچنین گوگل به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولد موتورجستجوی خود برترین داده‌های جستجوی تمام دوران در حوزه‌های مختلف را منتشر کرد و براساس آن به عنوان مثال کریستیانو رونالدو پرجستجو ترین ورزشکار گوگل بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.