خبر اول

سخت‌افزار

December 12, 2023
10:45 سه شنبه، 21ام آذرماه 1402
کد خبر: 154095

هواوی با آئودی و مرسدس وارد همکاری می‌شود

منبع: zoomit

گفته می‌شود که هواوی در حال مذاکره با خودروسازان مطرح آلمانی برای سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی خودروهای هوشمند چینی است.

بر‌اساس گزارش رویترز، هواوی از مرسدس بنز و آئودی دعوت کرده است تا در کسب‌وکار تولید نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمندش سرمایه‌گذاری کنند. این اقدام هواوی به‌منظور گسترش روابطش با برندهای غیرچینی انجام می‌گیرد.

هواوی از سال ۲۰۱۹ هدف تحریم‌های آمریکا بوده است و اکنون مدیران این شرکت امیدوارند که حضور سرمایه‌گذاران خارجی کمک مناسبی برای دفاع از این کسب‌وکار دربرابر تنش‌های تجاری باشد.

غول فناوری چینی پیش‌ازاین اعلام کرده بود که واحد کسب‌وکار چهارساله‌ی خود به نام «راهکارهای خودروی هوشمند» (IAS) را جدا خواهد کرد تا به تأمین‌کننده‌ی اصلی نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمند الکتریکی تبدیل شود.

گفته می‌شود که هواوی در هفته‌های اخیر مذاکراتی با مرسدس کرده و ۳ تا ۵ درصد از سهام قابل‌مذاکره را به خودروساز آلمانی پیشنهاد داده است. مرسدس بنز به این مقدار راضی نشده است؛ زیرا می‌خواهد کنترل نرم‌افزار و قطعات را خودش به‌دست بگیرد و تاحدممکن جایگاه برندش را حفظ و از برون‌سپاری به تأمین‌کننده‌ی خارجی پرهیز کند.

با‌این‌حال، گفته می‌شود که آئودی و هواوی قصد دارند برای توسعه‌ی خودروهای خودران وارد همکاری شوند. این فناوری‌ از سال ۲۰۲۵ وارد بازار خودروهای چین خواهد شد که نتیجه‌ی مشارکت خودروساز آلمانی با گروه FAW، خودروساز بزرگ چینی است.

فولکس‌واگن با Xpeng، تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی و طراح تراشه‌های رانندگی خودران برای Horizon Robotics، همکاری کرده است تا خودروهای الکتریکی هوشمند در چین را توسعه دهد. آئودی نیز برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی در بخشی از بازار چین که قبلاً حضور نداشته، با شرکت چینی SAIC وارد همکاری شده است.

ریچارد یو، مدیر بخش کسب‌وکار خودروهای هوشمند هواوی، در همایشی بیان کرد که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، انتخاب هواوی به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی فناوری‌های هوشمند برای شرکت‌های اروپایی و آمریکایی و ژاپنی دشوار بوده است.

درحالی‌که بسیاری از تولیدکنندگان برجسته‌ی خودروهای الکتریکی چینی مانند Nio و BYD روی تولیدات خودشان حساب می‌کنند، هواوی با تولیدکنندگان کوچک‌تر خودرو الکتریکی مانند گروه Seres و برخی از تولیدکنندگان بزرگتر مانند CCA همکاری کرده است.

یو در جای دیگری گفته بود که هواوی شرکت‌های خودروساز چینی مانند Seres ،Chery، گروه خودروسازی Jianghuai و BAIC Motor را به سرمایه‌گذاری در خودرو هوشمند دعوت کرده و امیدوار است که گروه FAW نیز به هواوی بپیوندد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.