فیبرنوری

December 14, 2023
21:13 پنجشنبه، 23ام آذرماه 1402
کد خبر: 154349

یک چهارم عملیات اجرایی فیبرنوری کرمانشاه انجام شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها را یکی از مهم ترین و پر چالش ترین پروژه های حوزه فناوری‌اطلاعات این استان عنوان کرد و گفت که براساس برآورد صورت گرفته شرکت پیمانکار باید حدود 400 کیلومتر حفاری در شهر کرمانشاه صورت بگیرد که این میزان تا الان از مرز 100 کیلومتر گذشته است.

به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، سیدابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در خصوص پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، بیان کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از مهم ترین و پر چالش ترین پروژه های حوزه فناوری‌اطلاعات استان به شمار می رود که با همکاری و تلاش‌های صورت گرفته تا به امروز میزان حفاری شهری در سطح شهر کرمانشاه به بیش از 100 کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش سرعت پیشرفت پروژه، افزود: پروژه فیبرنوری امکان دسترسی به سرعت‌های چند صد مگابیتی را برای تمامی کاربران فراهم می‌سازد که ده‌ها برابر از میانگین سرعت کنونی اینترنت بالاتر است، این افزایش سرعت اینترنت بستری برای تحول دیجیتال در سطح استان است.
محمدی با اشاره به آغاز به کار پروژه فیبر نوری یکی از مناطق شهرداری در مهرماه، افزود: تعداد مشترکین سرویس فیبر نوری در حال افزایش است و مطابق با آخرین آمار دریافتی 362 خانوار و کسب و‌کار در شهر کرمانشاه در حال استفاده از اینترنت بر بستر فیبر نوری هستند و در سایر مناطق نیز عملیات عمرانی پروژه آغاز شده است.
وی افزود: پروژه فیبرنوری شهری کرمانشاه طبق برآورد شرکت پیمانکار با حجم عملیات عمرانی حدود 400 کیلومتر حفاری، اجرایی می‌شود و در این پروژه حدود 250 هزار پورت جهت دسترسی خانوار‌ها و کسب و کار‌ها به شبکه فیبرنوری در قالب پروژه FTTX راه اندازی می‌شود.

بر اساس این گزارش، تاکنون در سطح شهر کرمانشاه 103 کیلومتر حفاری شهری، 37 کیلومتر شوت فیبر نوری، نصب 52 کابینت شهری و 1108 FAT انجام شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.