فیبرنوری

December 18, 2023
17:42 دوشنبه، 27ام آذرماه 1402
کد خبر: 154906

۱۲ کیلومتر فیبرنوری در سلسله لرستان اجرا شد

شهردار الشتر (مرکز سلسله) گفت: ۱۲ کیلومتر فیبرنوری در این شهرستان اجرا شده و پیش بینی می شود تا پایان اسفندماه تمامی شهر الشتر به سیستم فیبرنوری مجهز شود.

محمد شریفی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عملیات انجام فیبرنوری شهر الشتر دهم شهریورماه امسال آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان اسفندماه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ کیلومتر از شهر الشتر حفاری و به فیبر نوری مجهز شده است، افزود: مسیرهای حفاری شده در حال ترمیم و بهسازی و ۲۰ کیلومتر دیگر از مجموع مسیر باقی مانده است.

شهردار الشتر تاکید کرد: عملیات انجام فیبر نوری این شهر با وسعت ۳۲ کیلومتر با همکاری شرکت مخابرات استان در حال انجام بوده و شهرستان سلسله یکی از شهرستان های پیشرو در اجرای این طرح است.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه شرکت آسیا تک متولی اجرای فیبر نوری سراسر کشور است، تاکید کرد: اولین تفاهم نامه انجام فیبرنوری پارسال با شهر الشتر منعقد و امسال به پیمانکار واجد شرایط واگذار شد.

۱۲ کیلومتر فیبرنوری در سلسله اجرا شد

وی اجرای فیبر نوری را یکی از بسترهای مهم دسترسی به شهر هوشمند دانست و یادآور شد: این مهم موجب ارتقای سطح دسترسی مردم به خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات خواهد شد.

با اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران ضمن اتصال منازل و کسب و کارها به این شبکه و ایجاد مقدمات و زیرساخت خانه هوشمند امکان افزایش و ارتقای کمی و کیفی شبکه تلفن ثابت و اینترنت خانگی در استان ایجاد می شود.

از دیگر مزایای این طرح به مهاجرت از کابل های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل های نوری کم هزینه و پربازده است و این مهم زمینه ارتقای امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر را به مشترکان ارائه و حرکت به سمت شهر هوشمند و اتصال کلیه کسب و کارها ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تجاری را به شبکه فیبر نوری فراهم می آورد ، همچنین امکان ارائه خدمات متنوع باند پهن خانگی و تجاری به صورت FTTH ،VDSL و ADSL را میسر می سازد.

به گفته مدیر مخابرات منطقه لرستان طول شبکه فیبرنوری شهری، بین شهری و جاده ای این استان به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.