فیبرنوری

December 23, 2023
8:21 شنبه، 2ام دیماه 1402
کد خبر: 155244

شهر دوزین به فیبر نوری متصل شد

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه فیبر نوری منازل کسب و کارها در شهر دوزین از توابع بخش کوهسارات شهرستان مینودشت استان گلستان، افتتاح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری، در ادامه سفر استانی خود به استان گلستان به شهر دوزین از توابع بخش کوهسارات شهرستان مینودشت رفت و در مصلی این شهر در جمع مردم سخنرانی کرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه بنده به نمایندگی برای ابلاغ سلام گرم آیت الله رئیسی خدمت شما رسیده ام، گفت: این شهر با اهدای بیش از 40 شهید، نشان داده است که دین خود را به انقلاب و کشور ادا کرده است.

وی افزود: تشکر می کنم هم از پشتیبانی شما از نظام و انقلاب با حضور گسترده در انتخابات های پیشین و هم اعتمادی که به شخص آیت الله رئیسی داشتید و در دو دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۹۵ درصد به ایشان رای دادید و امیدواریم در دوره خدمتگذاری بتوانیم بخشی از مشکلات این شهر را برطرف کنیم و بتوانیم پاسخگوی اعتماد شما باشیم.
زارع پور درباره تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی و همچنین دولت سیزدهم گفت: این دستاوردهای باید برای مردم به اشکال مختلف بیان شود چرا که دشمن امروز جبهه خود را علیه کشور و مردم تغییر داده است و در حال حاضر جبهه جدید دشمن ناامید کردن مردم و به ویژه جوانان است.
وی با تاکید بر اینکه کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد، تصریح کرد: شاید خیلی از امکاناتی که در شهرها و روستاهای دور افتاده به برکت جمهوری اسلامی فراهم شده است برای ما عادی شده و چندان به چشم نمی آید؛ به طور مشخص گاز رسانی در دور افتاده ترین شهرها و روستاهای کشور یا اتصال تمامی شهرها به اینترنت پرسرعت و ایجاد دسترسی ارتباطی در تمامی روستاهای بالای بیست خانوار؛ در حالی که این امکانات در بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته یک آرزو محسوب می شود.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه همواره باید نیمه پر لیوان را دید، خاطرنشان کرد: ما منکر وجود برخی کاستی ها و مشکلات نیستیم اما اعتقاد داریم که با همین سرمایه و امید می توانیم به مسیر پیشرفت کشور سرعت ببخشیم و مشکلات موجود را نیز برطرف کرد.

وی در ادامه با اشاره به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز خوشحالیم که در این شهر فناوری که حتی در پایتخت و بسیاری از کلان شهرها در اختیار نداریم را تقدیم شما مردم شهر دوزین کنیم و آن اینترنت مبتنی بر فیبر نوری است.
زارع پور با بیان اینکه از امروز فناوری جدیدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت را نزدیک به صد برابر می‌کند، گفت: استان گلستان نخستین استانی است که تمام 37 شهر کوچک و بزرگ آن تحت پوشش این فناوری قرار گرفته‌است و فردا با حضور ریاست جمهوری نیز به صورت یکپارچه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کل استان افتتاح می شود و هر کدام از مردم عزیز درخواست چنین سرویسی را داشته باشند حداکثر یک ماه این خدمت جدید که فناوری روز دنیا محسوب می‌شود برای شما فراهم خواهد شد.
زارع پور پس از آن با حضور در منزل یکی از اهالی شهر دوزین، به طور رسمی اینترنت مبتنی بر فیبر نوری این شهر را افتتاح کرد و تستی سرعت بیش از ۶۰۰ مگابیت برثانیه به ثبت رسید.
وزیر ارتباطات پیش از حضور در مصلی شهر دوزین به دفتر امام جمعه این شهر رفت که در مراسمی از ۱۳ خانواده شهید این شهر به نمایندگی از ۴۲ شهید دوزین تقدیر کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.