امنیت

اینترنت و شبکه

December 23, 2023
8:31 شنبه، 2ام دیماه 1402
کد خبر: 155247

دستیابی به سود از اطلاعات کودکان در آمریکا محدود می‌شود

طبق پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکت های بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب)با محدودیت های بیشتری درباره شیوه استفاده ازداده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، براساس پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، شرکت های بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب) با محدودیت های بیشتری درباره شیوه استفاده از داده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند.

کمیسیون فدرال ارتباطات در بیانیه قانون پیشنهادی نوشته بود مشغول بررسی تغییر قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان است تا محدودیت های بیشتری بر زمان و شیوه استفاده شرکت ها از داده های کودکان برای سودآوری وضع کند.

همچنین این آژانس فدرال اعلام کرد شیوه استفاده شرکت ها از نوتیفیکیشن ها برای تشویق کودکان به آنلاین ماندن را محدود می کند. این قانون روی شرکت هایی تاثیر می گذارد که داده های خصوصی کاربران حدود ۱۳ سال و کمتر را جمع آوری می کند.

لینا خان رییس کمیسیون فدرال ارتباطات در این باره می گوید: کودکان باید بتوانند بدون آنکه تحت رصد شرکت هایی باشند که در پی جمع آوری و پول درآوردن از اطلاعات شخصی آنها هستند، در فضای آنلاین بازی کنند و بیاموزند. تغییرات پیشنهادی برای قانون مذکور لازم است، به خصوص در عصری که ابزارهای آنلاین برای زندگی روزمره حیاتی هستند.

از آنجا که بسیاری پلتفرم ها و وب سایت های اینترنت رایگان هستند، شرکت ها برای تامین هزینه هایشان به تبلیغات متکی هستند. آنها سعی می کنند تبلیغات را با استفاده از اطلاعاتی درباره علایق کاربران طراحی کنند.

منتقدان پلتفرم های آنلاین را متهم می کنند که نتوانسته اند آسیب هایی که الگوریتم های آنها برای نگهداشتن کودکان در فضای آنلاین به وجود می آورند را برطرف کنند.

براساس تغییرات پیشنهادی شرکت ها باید به اشتراک گذاری اطلاعات کودکان با آگهی دهندگان و دیگر طرف های ثالث، به طور جداگانه رضایت قابل تایید والدین را دریافت کنند.

تغییرات مذکور تاکید بر این موضوع دارند که اگر کودکان اجازه جمع آوری اطلاعات خصوصی شان را ندهند، شرکتها نتوانند فعالیت کودکان را ممنوع کنند ، علاوه بر آن به مدارس اجاره می دهد تا شرکت هایی که فناوری آموزشی را فراهم می کنند را از استفاده تجاری از اطلاعات جمع آوری شده، منع کنند.

کمیسیون فدرال ارتباطات مهلتی ۶۰ روزه برای دریافت اظهارنظرها در باره این پیشنهادات تعیین کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.