اینترنت و شبکه

December 26, 2023
8:07 سه شنبه، 5ام دیماه 1402
کد خبر: 155711

چگونه از شر ردیاب‌های تبلیغاتی خلاص شویم؟

پاپ‌آپ‌ها معمولا بدون درخواست کاربران باز می‌شوند و به همین دلیل موجب ناراحتی برخی کاربران شده و بنابراین می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توان از شر تبلیغات پاپ‌آپ در مرورگرها خلاص شد؟

به گزارش ایسنا، حتما برایتان پیش‌آمده درست در زمانی که به یک‌چیزی علاقه‌مند شده‌اید و دنبال یک موضوع خاص باشید و درحالی‌که دارید وب‌گردی می‌کنید مدام درباره آن چیز یا موضوع تبلیغات نمایش داده بشود و برایتان سؤال پیش‌آمده چگونه ردیاب‌های تبلیغاتی این کار را انجام می‌دهند و چگونه می‌شود از شرشان خلاص شد؟

پاپ‌آپ‌ها صفحاتی تبلیغاتی هستند که وقتی کاربران سایت مورد نظر خود را باز می‌کنند ناخواسته آنها را به صفحات تبلیغاتی خود راهنمایی می‌کنند؛ اساسا دو روش برای حل مشکل ظاهر شدن صفحات پاپ‌آپ وجود دارد؛ یکی روش استفاده از تنظیمات مرورگر و دیگری استفاده از پلاگین‌هاست.

امروزه شرکت‌های بزرگ برای ارسال هدفمند تبلیغات مرتبط باعلاقه‌مندی‌های شما اطلاعاتتان را از فعالیت‌هایتان در فضای مجازی جمع‌آوری می‌کنند. به این پروسه Ad Tracking گفته می‌شود حالا شاید بگویید اصلاً دوست ندارید این اطلاعات در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد و چگونه باید این پروسه را متوقف کنیم؟

علی‌اصغر زارعی-مدرس دانشگاه‌ و کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی – مهندسی فناوری و اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکارهای متوقف کردن این موضوع در دستگاه‌های هوشمند اظهار کرد: برای متوقف کردن Ad Tracking در سیستم‌عامل IOS وارد تنظیمات بشوید و به قسمت Privacy & Security بروید و گزینه Apple Advertising را انتخاب کنید و در آخر گزینه Personalized Ads را غیرفعال کنید.

وی افزود: همچنین در مرورگر کروم ابتدا وارد تنظیمات این مرورگر شوید و در منوی سمت راست‌ روی گزینه You and Google بزنید بعد وارد بخش Manage You Google Account بشوید به قسمت Privacy & Personalization بروید و به بخش Ad Personalization بروید و در آخر هم گزینه‌ی My Ad Center را غیرفعال کنید.

زارعی گفت: در مرورگر فایرفاکس تنها لازم است وارد تنطیم آن شود و سپس به بخش Privacy & security بروید و در قسمت Enhanced Tracking Protection یکی از گزینه‌های Standard یا Strict را انتخاب کنید اما انتخاب گزینه Strict نسبت به Standard ردیاب‌های تبلیغاتی بیش‌تری را مسدود می‌کند.

در نهایت برای متوفق کردن Ad Tracking در مرورگر سافاری هم لازم به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و در بخش Privacy & Security گزینه‌های Prevent Cross – Site Tracking و Hide IP Address From Tracker را فعال کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.