پشتیبانی چین از تحول سالم در صنعت بازیهای آنلاین
دولت چین ۱۰۵ بازی رایانه ای جدید را تایید و اعلام کرد از این صنعت حمایت می کند این درحالی است که انتشار پیش نویس قوانین سختگیرانه باعث کاهش ارزش سهام شرکت های تولید کننده بازی رایانه ای شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، پس از آنکه دولت چین قوانین جدیدی برای بازی های رایانه ای پیشنهاد کرد، خسارت های زیادی به شرکت های سازنده وارد شد، در همین راستا مرجع مطبوعات و انتشارات این کشور ۱۰۵ بازی ویدئویی جدید را تایید و اعلام کرد از این صنعت کاملا پشتیبانی می کند.
اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین در بیانیه ای در حساب کاربری وی چت اعلام کرد تاییدیه بازی ها توسط کمیته کاری انجمن بازی و موسیقی و دیجیتال علامتی مثبت است که از تحول سالم در صنعت بازی های آنلاین پشتیبانی می کند.
بازی Counter War: Future متعلق به شرکت تنسنت و Firefly Assault متعلق به نت ایز از جمله بازی های تایید شده هستند.
پیش نویس دستورالعمل برای محدودیت بازی های آنلاین سبب شده بود قیمت سهام سازندگان آنها مانند تنسنت و نت ایز کاهش یابد و میلیاردها دلار خسارت به بار آید.
در دستورالعمل دولتی ذکر شده بود بازی های آنلاین نباید انگیزشی به کاربران بدهند تا هر روز وارد نرم افزار شوند یا خریدی کنند. قوانین دیگر شامل محدودسازی شارژ کیف پول کاربران و صدور هشدار برای رفتارهای مصرفی غیرعادی است.
مرجع مطبوعات و انتشارات چین در ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد ۱۰۷۵ بازی رایانه ای مجوز دریافت کرده اند که از این تعداد ۹۷۷ مورد در داخل تولید و ۹۸ مورد واراداتی بوده اند. همچنین در گزارش صنعت بازی چین در ۲۰۲۳ میلادی آمده است درآمد فروش بازار بازی های آنلاین داخلی در این سال از ۳۰۰ میلیارد یوان(۴۲ میلیارد دلار) فراتر رفته و تعداد کاربران بازی های به ۶۶۸ میلیون نفر رسیده است.
چین در سال های اخیر اقدامات مختلفی علیه صنعت بازی های رایانه ای انجام داده است. رگولاتورهای این کشور در ۲۰۲۱ میلادی مدت زمانی که کودکان می توانستند صرف بازی های آنلاین کنند رابه ۳ ساعت در هفته کاهش داد و درباره اعتیاد به این بازی ها اظهار نگرانی کرد. از سوی دیگر تایید بازی های رایانه جدید به مدت ۸ ماه متوقف شد اما در آوریل ۲۰۲۲ میلادی دوباره از سر گرفته واقدامات بیشتری برای کاهش سختگیری ها بر صنعت فناوری انجام شد.