اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

December 26, 2023
13:59 سه شنبه، 5ام دیماه 1402
کد خبر: 155781

شرط رگولاتوری برای افزایش تعرفه موبایل: اپراتورها شاخص‌های توسعه شبکه را بپذیرند؛ اجازه تغییر تعرفه داده می‌شود

منبع: پیوست

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد  تا زمانی اپراتورها شاخص‌های توسعه‌ای شبکه را نپذیرند افزایش تعرفه اینترنت اتفاق نمی‌افتد.

امیر لاجوردی، در جمع خبرنگاران در نمایشگاه تلکام در واکنش به اینکه آیا تعرفه اینترنت اپراتورها افزایش خواهد یافت گفت: بحث افزایش تعرفه همیشه مطالبه اپراتورها بوده است و ما در دوره‌های مختلف با دریافت داده‌ها از آنان و ارزیابی وضعیت تصمیم به تغییر تعرفه می‌گیریم.

او گفت: باید مشخص شود اپراتور درآمد حاصل از افزایش تعرفه را چگونه هزینه می‌کنند، از همین رو از اپراتورها خواسته‌ایم تا برنامه توسعه‌ای خود برای ارتقای شبکه را به ما اعلام کنند.

لاجوری گفت: ما نیز شاخص‌هایی را برای افزایش کیفیت شبکه به اپراتورها اعلام کرده‌ایم و از ‌آنها خواسته‌ایم تا این شاخص‌ها را در شبکه خود پیاده‌سازی کنند.

او در پاسخ به اینکه چه شاخص‌هایی برای بهبود وضعیت شبکه در نظر گرفته شده گفت: ما به اپراتورها اعلام کرده‌ایم که تا پایان سال باید سرعت به چه اندازه برسد و این رقم تا پایان سال آینده باید به چه میزان برسد همچنین شاخص‌های پکت لاست و میزان پوشش شبکه 5G را نیز به آنان اعلام کرده‌ایم. اگر آنان پیاده‌سازی این شاخص‌ها را در شبکه خود بپذیرند اجازه تغییر تعرفه داده خواهد شد.

رئیس رگولاتوری با اشاره به برنامه سازمان تنظیم مقررات برای تغییر تعرفه گفت: در صورت پذیرش این شاخص‌ها از سوی اپراتور، این تعهد در پروانه آنان نیز ثبت خواهد شد تا آنان ملزم به اجرای آن باشند. در صورت ثبت این شاخص‌ها در پروانه اپراتورها، اگر اپراتورها موفق به پیاده‌سازی و عمل به تعهدات خود نشوند، رگولاتوری می‌تواند آنها را جریمه کند.

طبق آنچه لاجوردی اعلام کرده است، اپراتورها شاخص‌های اعلام شده از سوی رگولاتوری را سخت‌گیرانه می‌دانند، از همین رو هنوز به صورت کامل این شاخص‌ها را نپذیرفته‌اند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: ما این شاخص‌ها را براساس شرایط فعلی شبکه طراحی کرده‌ایم و باید مطمئن شویم که این شاخص‌ها از سمت اپراتورها پیاده‌ساز ی و اجرا می‌شود در غیر اینصورت افزایش تعرفه تقاضایی است که همیشه از سوی اپراتورها مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین این موضوع امر جدیدی نیست و سال گذشته و امسال شاخص‌ها در اختیار آنها قرار داده شده و اصرار داریم شاخص‌های گفته شده الحاقیه پروانه آنها شود زیرا در این شرایط اگر اپراتور تعهدی که داده را انجام ندهد، ما می‌توانیم آن را جریمه کنیم. به عبارتی هر دفعه می‌توانیم اپراتور را تا ۱۰ بار جریمه کنیم و در هر بار هم تا پنج درصد درآمدش جریمه شود. ما سفت و سخت ایستادگی کردیم، باید اپراتورها شاخص ها را بپذیرند و به صورت الحاقیه پروانه آن‌ها شود تا اگر تعهدشان را انجام ندادند، این موضوع قطعا به نفع مردم جبران شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.