سخت‌افزار

December 28, 2023
21:28 پنجشنبه، 7ام دیماه 1402
کد خبر: 155952

ال‌جی از نسل جدید تلویزیون‌های QNED خود برای سال 2024 رونمایی کرد

منبع: Digiato

قیمت و زمان عرضه این تلویزیون‌ها احتمالاً در نمایشگاه CES 2024 اعلام خواهد شد.

چند روز مانده به شروع برگزاری نمایشگاه CES 2024، ال‌جی تلویزیون‌های QNED خود برای سال 2024 را معرفی کرد. تلویزیون‌های غول کره‌ای مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به یک تلویزیون 98 اینچی اشاره کرد.

تلویزیون‌های جدید ال‌جی شامل مدل‌های QNED99T با وضوح 8K و اندازه 75 و 86 اینچی و سه مدل QNED85T ،QNED80T و QNED90T می‌شود که این سه دستگاه برای اولین‌بار از وضوح 4K و اندازه‌های 43 تا 98 اینچی پشتیبانی می‌کنند. همچنین دو مدل QNED90T و QNED99T دارای فناوری کاهش نور ناحیه‌ای miniLED هستند.

درحالی‌که تلویزیون‌های LCD ال‌جی معمولاً با پنل‌های IPS LCD با کنتراست ضعیف ساخته می‌شوند، انتظار می‌رود که مدل 98 اینچی این سری به‌ همان پنل 98 اینچی VA LCD شرکت TCL مجهز شود که در تمام تلویزیون‌های 98 اینچی LCD موجود در بازار وجود دارد.

ال‌جی همچنین تأیید کرده که تلویزیون‌های QNED آن دارای سیستم‌عامل webOS 24 هستند که در نمایشگاه CES 2024 اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد. Chromecast داخلی، ویژگی جدیدی است که برای سال 2024 در نظر گرفته شده؛ به این معنی که تلویزیون‌های سال 2024 ال‌جی از Apple AirPlay 2 و Chromecast پشتیبانی می‌کنند تا محتوا را به‌صورت بی‌سیم از دستگاه‌های اندروید و iOS پخش کنند.

علاوه‌براین، تلویزیون‌های ال‌جی از پردازنده هوش مصنوعی نیز بهره می‌برند که درزمینه بهبود تصویر و صدا کمک خواهند کرد.

ال‌جی همچنین تأیید کرده که مدل‌های QNED90T ،QNED85T و QNED99T برای اولین‌بار به چهار پورت HDMI 2.1 مجهز خواهند شد. QNED80T دارای سه پورت HDMI 2.0 است. مدل QNED99T از فناوری WiFi 6 نیز پشتیبانی می‌کند.

زمان عرضه و قیمت این دستگاه‌ها احتمالاً در نمایشگاه CES 2024 اعلام خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.